In primul trimestru din 2020, vânzările Faurecia, au scăzut

34

Faurecia, companie la care grupul auto francez PSA deţine 46%, a înregistrat o scădere de 13,5% a vânzărilor în primul trimestru din acest an, la 4,33 miliarde de euro (4,69 miliarde de dolari). Luna aceasta, compania a accesat un împrumut de 800 de milioane de euro.

Astfel, producătorul francez de componente auto Faurecia a raportat luni un declin al vânzărilor trimestriale, din cauza condiţiilor dificile de pe piaţă, provocate de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmite Reuters.

“Vânzările noastre în primul trimestru au fost afectate semnificativ de epidemia globală de COVID-19. Această criză a afectat China în primul trimestru din 2020, cu un nivel de vârf înregistrat în februarie, şi apoi restul lumii din martie”, a afirmat directorul general Patrick Koller. “În condiţiile în care operaţiunile din China s-au reluat în siguranţă, ne aşteptăm ca trimestrul doi să fie mai dificil în Europa şi în America de Nord. O îmbunătăţire semnificativă ar trebui să apară în semestrul doi din 2020”, a adăugat şeful grupului francez.

În 2019, profitul operaţional al Faurecia a crescut cu 0,7% faţă de 2018, la 1,28 miliarde de euro (1,4 miliarde de dolari), în timp ce vânzările au urcat cu 1,4%, la 17,77 miliarde de euro. Marja operaţională s-a situat la 7,2%, în timp ce fluxul net de numerar a urcat la 587 milioane de euro.

Faurecia se aşteaptă în acest an la o scădere a producţiei auto globale cu 3% faţă de 2019.
Deţine cinci fabrici în România: la Tălmaciu (Scaune Auto), Craiova (Sisteme de Control a Emisiilor), Mioveni (Sisteme de Interior), Râmnicu Vâlcea (Scaune Auto) şi Caţeasca, judeţul Argeş (Sisteme de Interior).