Producătorul auto Dacia a rechemat în service câteva mii de maşini

13

În plină criză sanitară, au apărut noi probleme pentru producătorul auto local Dacia. După ce criza cipurilor a afectat serios producţia fabricii de la Mioveni, compania anunţă acum o acţiune de rechemare în service din cauza unui risc mare de incendiu.

Probleme la conducta de alimentare cu benzină la motorul 1.0 SCe de 65 CP

Este vizată în special noua generaţie a modelului  Sandero, dar şi unele autoturisme din noua generaţie Logan.

Astfel că un număr de circa 10.000 de maşini au fost rechemate în service pentru remedierea unei posibile defecţiuni la sistemul de injecţie pentru modele dotate cu motorul 1.0 SCe pe benzină de 65 CP.

Problema poate apărea la conducta de alimentare cu benzină. Conducta de înaltă presiune s-ar putea desprinde, dacă nu este corect fixată, ducând la scurgeri de carburant în compartimentul motor, cu un risc ridicat de incendiu, notează profit.ro.

Procedura nu durează mai mult de o oră, precizează Dacia.

Motorizarea nu este una foarte populară printre şoferi, astfel încât numărul maşinilor  rechemate în service nu este unul foarte mare. Majoritatea sunt din gama Sandero, pentru că Loganul se mai vinde doar în ţările din estul Europei. Cele mai multe modele vizate de rechemare sunt în Franţa (aproximativ 2.000), celelalte fiind distribuite în alte state la nivel european.

Precedenta campanie de rechemare pentru noua generaţie de Dacia Sandero şi Logan a vizat înlocuirea butonului de SOS, care avertizează sistemul 112, în cazul unui accident.

Criza cipurilor a făcut ca Dacia să fie nevoită să oprească producţia. Clienţii aşteaptă şi 6 luni pentru unele maşini

Recent, Dacia anunţa că are probleme din cauza crizei internaţionale a cipurilor.

În contextul reluării producţiei, “Criza de cipuri a afectat industria de automobile locală, europeană şi mondială, este un subiect extrem de dureros, pentru că duce la multă frustrare, atât din partea noastră – am trecut de 40 de zile de oprirea producţiei pe anul acesta din cauza lipsei de cipuri şi credeţi-mă că nu suntem cei mai afectaţi.

Deci nu am putut să producem atât de mult pe cât ne-am dorit, clienţii au ajuns să aştepte şi până la 6 luni un vehicul – dacă doreşti un vehicul bine echipat, îl poţi aştepta şi 6 luni.

Iar această situaţie este la mai multe mărci, nu este numai la noi. Problema pentru noi e că trebuie să întrerupem producţia, problema pentru clienţi e că trebuie să îşi amâne planurile şi să aibă multă răbdare, până îşi vor primi maşinile noi”, afirmă Cristian Nevzoreanu, directorul de comunicare al Renault Group România.

Pentru viitor, “Această criză se va estompa poate anul viitor. Eram mai optimişti că se va estompa în trimestrul IV al acestui an, însă lucrurile nu sunt atât de simple.

Este o consecinţă a faptului că cipurile vin dintr-o anumită direcţie, de departe (din China – n.red.) şi a faptului că deschiderea unei anumite capacităţi de producţie de cipuri durează ani de zile şi costă miliarde. Se vor mişca lucrurile, eu îmi doresc să se întâmple şi în Europa aşa ceva şi să avem şi noi ceva de făcut pe această temă”, a mai precizat acesta.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata