Segmentul de coșuri cadou gourmet se dezvoltă tot mai mult în e-commerce

Faptul că shoppingul online s-a dezvoltat extrem de puternic în România în ultimul an este deja un subiect foarte cunoscut. Trendul continuă în 2021, iar specialiștii din industria e-commerce estimează o ascensiune continuă și pentru anii următori, cel puțin până în 2025. Chiar dacă pandemia este pe final în țara noastră și în Uniunea Europeană în urma campaniilor de vaccinare și a efectelor generate de restricțiile impuse de autorități, populația este de așteptat să continue să profite de numeroasele avantaje descoperite în ceea ce privește achizițiile din magazine online.

Piața e-commerce nu a evoluat însă în mod omogen, ci mai mult pe anumite nișe și mai puțin pe altele. Spre exemplu, zona de comerț cu produse alimentare și băuturi a avut o evoluție fantastică, antrenată inclusiv de marii retaileri offline, de unii producători de top ce și-au lansat propriile platforme e-commerce, de varietatea tot mai mare a magazinelor exclusiv online și de dezvoltarea sistemele de livrări rapide pe baza unor comenzi din aplicații mobile. O nișă care profită tot mai mult de creșterea apetitului pentru online este cea de cosuri cadou corporate și coșuri cadou gourmet în general, pentru orice ocazie.

Dacă în urmă cu mai mulți ani companiile mari realizau comenzi de coșuri cadou prin metode mai degrabă tradiționale (inclusiv e-mail, telefon, contact direct cu furnizorii), acum lucrurile s-au schimbat semnificativ. Nu numai că tot mai multe firme aleg să ofere coșuri cadou pentru angajați și colaboratori (coșuri cadou de Paște, cosuri cadou de Craciun, coșuri cadou chiar și în alte momente din an), ci mare parte dintre acestea preferă comenzile direct de pe platforme online.

Cei de la gourmetGIFT.ro, specialist cu 11 ani de experiență în domeniul coșurilor cadou și a cadourilor gourmet în general, remarcă numărul tot mai mare de comezi online înregistrate și de persoane fizice, utilizatori individuali care doresc coșuri cadou pentru orice ocazie – pentru prieteni sau familie (vizite la nași, fini, părinți etc.) ori chiar pentru contexte profesionale (cadouri pentru persoane de la locul de muncă).

Merită subliniat și un alt segment în creștere în acest context, pe zona de coșuri cadou gourmet în mediul online. Este vorba despre românii care lucrează sau trăiesc în străinătate și care comandă online coșuri cadou de Paște, coșuri cadou de Crăciun sau coșuri cadou pentru alte ocazii, pe care le plătesc cu cardul pe internet, solicitând livrarea acestora direct la adresele celor dragi din România.

Companii sau utilizatori individuali, percep în egală măsură valoarea timpului propriu, iar comezile online în general economisesc nu doar bani (prin prisma prețurilor mai mici din e-commerce, comparativ cu retailul offline), ci și timp. Grație sistemelor bine puse la punct, este nevoie tot mai puțin de interacțiune umană între client și reprezentant de vânzări, deși orice comerciant serios trebuie să fie mereu la dispoziția clientului când acesta din urmă consideră că are nevoie de comunicare, de detalii suplimentare. În privința coșurilor cadou gourmet, acestea se găsesc în perioadele de Sărbători și în comerțul clasic, însă varietatea și raportul calitate / preț sunt mult mai avantajoase pentru client în mediul online, pe website-uri ale retailerilor specializați.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata