Sorin Grindeanu: La Tarom 90% trebuie să fie personal navigant iar 10% personal suport, nu invers

20

Situaţia actuală la TAROM nu este cea mai fericită, iar compania trebuie să continue planul de restructurare pe care l-a agreat cu Comisia Europeană, pentru a se putea salva, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Conferinţa Anuală şi Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România.

În opinia sa, „Ştim cu toţii că situaţia nu e cea mai fericită – şi nici nu trebuie să ascundem gunoiul sub preş – nu e cea mai fericită la TAROM. TAROM-ul trebuie să-şi continue planul pe care l-a agreat cu Comisia Europeană şi pe care trebuie să-l urmărească, aşa, citând din clasici în viaţă, pas cu pas, astfel încât să poată să salveze compania, pentru că despre asta e vorba.

Nu există scenarii gri în ceea ce înseamnă TAROM, ori se reuşeşte a fi salvată, ori va avea soarta, din păcate, a altor companii din Europa. Din câte ştiu, cel puţin în zona de est a Europei, au mai rămas în picioare două companii naţionale – TAROM şi LOT. În rest, cam toate au intrat în faliment. Dar nu doar în estul Europei. Avem exemplul recent al Alitalia. De aceea, pe zona aceasta de TAROM, trebuie să îşi urmărească foarte bine acest plan. Atunci există o şansă, iar una din componente înseamnă ca 90% din personalul TAROM să fie personal navigant şi 10% personal suport. Nu invers”, a susţinut Grindeanu.

În contextul comparabil cu realitatea, el a precizat că acest raport „nu e chiar invers, dar nici departe nu sunt”.

Astfel, „Aşa trebuie să ajungă. Nu e chiar invers, dar nici departe nu sunt. Eu am avut o discuţie în urmă cu 2-3 săptămâni cu d-na comisar Vestager (Margrethe Vestager – comisarul european pentru concurenţă – n. r.) pe două componente. Atât pe TAROM, cât şi pe CFR Marfă. Pe TAROM lucrurile sunt mai clare, pentru că planul de restructurare este acceptat. Mai trebuiau să trimită câteva clarificări pe care TAROM le-a trimis la Comisie, deci este acceptat acest plan de restructurare”, a adăugat şeful de la Transporturi.

Concret, Comisia Europeană a aprobat recent un ajutor de stat pentru TAROM, în valoare de 1,9 milioane de euro, pentru a-şi putea acoperi prejudiciul cauzat de pandemia COVID 19.

Din punct de vedere al cativităţii, în luna aprilie, compania TAROM a transportat aproximativ 160.000 de pasageri pe segmentul zborurilor regulate şi 20.000 de pasageri pe segmentul zborurilor de tip charter, înregistrând o creştere de peste 142% faţă de aprilie 2021, a anunţat compania, la începutul lunii mai.

În concluzie, datele statistice centralizate la nivelul TAROM pentru aprilie 2022 arată o mărire semnificativă a traficului pe segmentul zborurilor regulate interne, coeficientul mediu de încărcare al aeronavelor pentru cursele interne fiind 86%, spre deosebire de 70% în aprilie 2021. Gradul mediu de încărcare al aeronavelor pentru destinaţiile externe (curse internaţionale către/dinspre România), în luna aprilie 2022, a fost de 79%.

Sursa: Digi24.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata