Stena Line prevede dublarea rutei de marfă Irlanda-Franța

Foto: discoverferries.com

Firma de feriboturi Stena Line a prezentat o dublare planificată a serviciului său direct de transport de marfă din Irlanda către Franța ca răspuns la „cererea uriașă” din partea transportatorilor irlandezi afectați de închiderea frontierei franceze la sosirile din Marea Britanie.

În timp ce serviciile de transport de marfă au fost scutite de interdicția Irlandei de a călători în Marea Britanie, din cauza temerilor unei noi tulpini de coronavirus, în jur de 3.000 de camioane merg pe ruta mai scurtă către Europa continentală prin așa-numitul „pod terestru” britanic în fiecare săptămână.

Stena plănuise să adauge o a doua navă la serviciul său din portul Rosslare al Irlandei până în portul francez Cherbourg din 4 ianuarie, dublând numărul de traversări săptămânale la șase, pe măsură ce perioada de tranziție a Brexitului britanic se încheiase.

În schimb, serviciul va începe de marți, a spus compania de feriboturi. „Există o cerere uriașă și o confuzie uriașă pe piață cu privire la ceea ce se întâmplă”, a spus un purtător de cuvânt al Stena, adăugând că a văzut deja niveluri record de transport de marfă pe Marea Irlandei, pe măsură ce companiile se depozitează înainte de termenul limită pentru Brexit.

Șeful Asociației Exportatorilor din Irlanda a declarat că mulți membri au început deja să treacă de la podul terestru la rute directe mai consumatoare de timp. Guvernul a încurajat astfel de schimbări pentru a evita eventualele întârzieri ale Brexitului.

Traseul terestru, cu toate acestea, este deosebit de important pentru produsele cu termen de valabilitate scurt, iar Irish Road Haulage Association (IRHA) a declarat luni mai devreme că până la 250 de camioane irlandeze au fost blocate în Marea Britanie ca urmare a închiderii.

De asemenea, s-a plâns că nu există un program suficient de traversări zilnice pentru a oferi o rută alternativă pentru toți șoferii, care au fost rugați luni să nu plece în Europa fără acces la o rută directă. „Niciun transportator, nici un camion, nici o fabrică nu ar trebui să încarce un camion în această dimineață dacă acel camion nu are o rezervare confirmată a ambarcațiunii”, a declarat președintele IRHA, Eugene Drennan, pentru radiodifuzorul național RTE.

Sursa: reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata