Aeroportul internaţional „Delta Dunării” poate ajunge al cincilea din ţară în urma investiţiilor

Aeroportul internaţional ‘Delta Dunării’ din judeţul Tulcea ar putea ajunge pe locul cinci la nivel naţional în ceea ce priveşte traficul aerian, deşi nu a mai avut curse regulate de 21 de ani, dacă managerii unităţii vor reuşi să atragă finanţări de peste 20 de milioane de lei pentru finalizarea investiţiilor demarate deja.

‘Potrivit studiilor de piaţă, dacă se vor face investiţii de modernizare a pistei, cu extinderea terminalului de pasageri, traficul aerian pe aeroportul ‘Delta Dunării’ ar aduce regia pe locul al cincilea la nivel naţional. Investiţiile necesare pe termen scurt se ridică la 20,3 milioane de lei şi sunt necesare pentru încheierea lucrărilor începute la platforma de îmbarcare şi debarcare, pentru un grup tehnic şi o remiză PSI, precum şi pentru reconversia funcţională a unor spaţii necesare Poliţiei de Frontieră Vamei’, a declarat vineri, în timpul unei conferinţe de presă, directorul general al aeroportului, Constantin Albu.

În condiţiile actuale, aeroportul poate găzdui cursele anunţate la nivel naţional de Fly Romania ce vor lega Tulcea de Bucureşti, dar şi de Italia şi Germania, a menţionat Albu.

La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Horia Teodorescu, a afirmat că zborurile care vor începe să opereze pe aeroportul tulcean reprezintă un pas important pentru turismul din Delta Dunării, dar şi pentru administraţia judeţului, în condiţiile în care pentru funcţionarea unităţii se alocau anual sume cuprinse între 2,5 milioane şi 4 milioane de lei.

‘Până acum, oriunde ceream finanţare pentru aeroport, mi se spunea că acesta nu are curse şi că nu există niciun motiv plauzibil pentru alocarea unor sume de la bugetul de stat’, a menţionat preşedintele CJ, Horia Teodorescu.

Primele curse care se vor efectua de pe aeroportul tulcean după 21 de ani pauză vor avea loc pe data de 16 mai.

În ultimii ani, aeroportul internaţional ‘Delta Dunării’ a găzduit curse charter în mod special, traficul fluctuând de la an la an, în funcţie de cerinţele operatorilor turistici din judeţ şi capacitatea aeroportului.

Primul aeroport din judeţul Tulcea a început să funcţioneze în anul 1952, în apropiere de lacul Zagăn din municipiu, de atunci Transporturile Aeriene Româno-Sovietice efectuând curse regulate Tulcea-Bucureşti-Tulcea, Tulcea-Constanţa-Bucureşti — Tulcea şi Tulcea — Galaţi — Tulcea.

Aceste curse asigurau transportul de pasageri şi marfă, peşte, icre, raci, materiale de pescărie, împletituri din papură şi stuf, puiet viu de peşte din China, datele statistice din acea perioadă arătând că pe aeroportul Tulcea operau până la 30 de aeronave pe zi.

Noul aeroport Tulcea a luat fiinţă în 1973, serviciile oferite pe vechiul amplasament fiind transferate în totalitate pe aerobaza din apropierea localităţii Mihail Kogălniceanu din judeţul Tulcea. În anul 2009, unitatea aflată în subordinea CJ a căpătat statut de aeroport internaţional, iar numele acestuia a devenit ‘Delta Dunării’. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata