ANAT: ‘The Land of Choice’, un mini-brand udresc pentru România

„Romania, the land of choice” nu a fost altceva decât un mini-brand udresc folosit anul trecut, iar la ora actuală o firmă a câştigat un contract de 900.000 de euro pentru a crea o nouă campanie, a declarat vineri (19 martie 2010) la postul public de radio, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Alin Burcea.

„Sloganul ‘Romania, the land of choice’ este un mini-brand udresc folosit anul trecut. Ministerul, în acest moment, a selectat o firmă care să se ocupe de caietul de sarcini după care să se ocupe de noul brand de ţară.

Nu este o glumă pentru că, în funcţie de caietul de sarcini, vom primi ceea ce cerem. Proiectul noului brand de ţară a costat 900.000 de euro, se vor face studii şi deja am înţeles că se realizează sondaje de piaţă pentru că este foarte important să vedem cum ne prezentăm. Poate că cei care vor turism în România nu mai vor Roata Olarului, Carului sau Brâncuşi’, a afirmat Burcea.

Acesta a adăugat că pentru a vorbi despre un turism de calitate în România este nevoie să treacă încă cel puţin două decenii. „Deocamdată, n-avem drumuri, iar brandul de ţară e abia la început. Eu zic să vorbim peste încă un Brucan, adică peste vreo 20 de ani’, a subliniat reprezentantul ANAT.

La rândul său, preşedintele ANAT, Corina Martin, a apreciat că titulatura de „Land of Choice” a fost mai degrabă un slogan decât un brand al României.
„Brand-ul ‘Land of choice’ nu a fost un brand, ci un slogan.
A fost o campanie, dacă vreţi. Abia acum se lucrează la brandul turistic al României. Ca să fim corecţi, putem spune că şi noi, specialiştii în turism, suntem cooptaţi în acest consiliu, care a început să lucreze alături de specialiştii spanioli.

Ideea este că foarte mulţi străini ne văd altfel decât ne închipuim noi’, a precizat Martin. Prezent în studioul postului public de radio, Iulian Andrei, şeful unei agenţii de turism înscrise la Târgul Internaţional de Turism de la Palatul Parlamentului, a atras atenţia că organizarea a două târguri de profil la distanţă de o săptămână unul de altul reprezintă o „prostie’.

„Mi se pare o prostie să avem două manifestări dedicate ofertelor turistice de la o săptămână la alta. Acesta nu este târgul nostru, iar acela nu este târgul lor. Trebuie să avem un singur târg naţional al tuturor. Faptul că sunt două târguri, unul la Palatul Parlamentului, şi altul săptămâna viitoare, la Romexpo, este un exemplu de prostie care ne costă. Nu cred că ne permitem la ora actuală luxul să avem două târguri de turism’, a punctat Andrei.

În perioada 18 – 21 martie, se desfăşoară la Palatul Parlamentului primul Târg Internaţional de Turism organizat de ANAT, care sărbătoreşte în acest an 20 de ani de existenţă. MDRT este prezent la eveniment cu un stand de numai 65 de metri pătraţi, pentru care a achitat o taxă de 1.500 de euro, potrivit organizatorilor.

Amenajat pe o suprafaţă de 3.500 de metri pătraţi utili, Târgul Holiday Market 2010 este primul eveniment din calendarul expoziţional ANAT pentru acest an.
La ediţia din 2010 expun 110 companii din domeniul turismului: tour-operatori şi agenţii de turism, hotelieri, companii aeriene, companii de asigurări medicale etc.
Târgul este deschis până duminică, iar preţul unui bilet de intrare este de 10 lei.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata