Chiar dacă noile eșecuri împiedică calea spre recuperare, șefii companiilor aeriene se concentrează pe impactul durabil al COVID-19 asupra călătoriilor premium, tehnologiei și altor piloni ai afacerii lor.
Liderii aviației, forțați să se adune practic de pandemie, și-au măsurat efectele pe termen lung la Festivalul Mondial al Aviației, după mai mult de un an de blocaje.
Atragând mulți directori de top și mii de participanți, evenimentul din această săptămână vine ca îndoieli cu privire la sezonul de vacanță de vară din nord, reînnoiesc controlul numerarului companiilor aeriene și capacitatea lor de a rezista la o altă spălare.
Adăugarea Franței, Marii Britanii și a altor 114 state la lista SUA „Nu călătoriți” a dus, de asemenea, la un impact negativ.
„Vor exista o mulțime de transportatori care nu vor reuși să treacă”, a declarat directorul executiv al Air France-KLM, Ben Smith, citând rivali fără nume care nu erau „viabili înainte de criză”.
Pentru supraviețuitori, cum ar fi Air France-KLM, susținut de stat, consolidarea pieței ar fi binevenită, a spus Smith, adăugând: „Chiar dacă durează mai mult decât este planificat pentru ca traficul să revină, cu o reducere a capacității, acesta este un echilibru bun pentru noi”.
Air France-KLM se așteaptă să aibă nevoie de mai mult capital în urma unei operațiuni de salvare de 10,4 miliarde de euro (12,5 miliarde de dolari) în 2020 și a unei misiuni de acțiuni de 1 miliard de euro în această săptămână. Emiratele de lungă durată ar putea fi nevoite să strângă mai mulți bani în câteva luni, a declarat președintele transportatorului din Golful Tim Clark în timpul evenimentului.
În ciuda profundelor incertitudini, directorii se uită dincolo de pandemie pentru a anticipa schimbări subiacente.
Un punct important pe listă este o scădere structurală a călătoriilor de afaceri, deoarece multe întâlniri viitoare – dacă nu conferințe aeriene – rămân online.
„Un procent mare din acest trafic nu va reveni pe distanțe lungi”, a prezis consultantul în aviație John Strickland, deoarece companiile reduc costurile de călătorie și emisiile de carbon.
„Nu poți bate față în față în multe situații de afaceri”, a spus el. „Cu toate acestea, o cantitate mare poate fi tăiată.”
Acest lucru va atinge randamentele sau nivelurile tarifare, au recunoscut Clark și omologul său Virgin Atlantic Shai Weiss, deși șeful Emirates se așteaptă ca, clienții de agrement să umple cabinele de afaceri.
„Dacă scădeți (tarifele) cu 15% sau 20%, acestea vor veni în afaceri”, a spus Clark. Astfel de clienți „nu sunt la fel de buni ca segmentele corporative, dar hei, ia ceea ce poți obține și îți umpli avionul”.
Pandemia a accelerat eforturile companiilor aeriene și aeroporturilor pentru a integra serviciile digitale pentru pasageri, informații și verificări ale documentelor, în timp ce cursa începe să desfășoare procese „fără contact” și permise digitale de sănătate cu certificate de vaccinare și teste COVID-19.
Directorul executiv al EasyJet, Johan Lundgren, a declarat că actualizările platformei digitale s-au desfășurat în grabă pentru a face față inundațiilor de zboruri anulate de anul trecut, iar cererile de rambursare se află acum printre „căptușelile de argint” post-criză.
„Bazele de costuri au fost resetate” după ce operatorul de transport low-cost a investit în capabilități de „autoservire” pentru sistemul său de rezervare, a spus el. Companiile aeriene care au folosit criza pentru actualizări digitale „vor ieși din aceasta într-un mod mai eficient”.
Chiar și cu traficul în jur de 10% din nivelurile dinaintea crizei, aeroporturile au avertizat că documentele și rezultatele testelor COVID-19 înfundă deja „punctele de prindere” la check-in și îmbarcare, în ciuda efectivului complet.
Fără digitalizarea rapidă a proceselor, inclusiv testarea și verificarea vaccinurilor, aeroporturile ar putea fi copleșite de o creștere a traficului imediat după luna mai, a declarat Emiliano Sorrenti, ofițer șef informație și tehnologie la Aeroporti di Roma, care operează aeroporturile Fiumicino și Ciampino din capitala italiană.
„Când vom ajunge la doar 50% din pasagerii (dinainte de criză), vom putea face față acestor numere, având în vedere noile reglementări?” el a spus. El se așteaptă că serviciile complet transparente care par acum îndepărtate vor deveni rapid un „nivel obligatoriu de automatizare”.
Eșecurile vaccinării și îngrijorarea cu privire la variantele COVID-19 sugerează că aeroporturile ar putea avea ceva mai mult timp pentru pregătiri.
Organizația globală a companiilor aeriene IATA și-a redus săptămâna aceasta prognozele de trafic pentru a reflecta o perspectivă de călătorie internațională mai slabă, în ciuda recuperărilor interne din SUA și China.
Dar Clark, care și-a amânat pensionarea pentru a pilota Emirates prin criză, a rămas optimist cu privire la oportunitățile de recuperare care așteaptă eventualul său succesor.
„Suntem, îndrăznesc să spun, în pragul a ceva cu adevărat bun aici”, a spus el. „Odată ce această pandemie s-a încheiat”.