Europa ne dă bani pentru a ne promova ţara

Suma alocată pentru promovarea potenţialului turistic al României provine din surse europene şi va susţine măsuri de promovare până în anul 2013, a declarat, luni (26 iulie 2010) seara, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, pentru postul public de televiziune.

„Avem 74 de milioane de euro bani europeni. Toţi banii aceştia ni-i dă Europa pentru a ne promova ţara. Pe de altă parte, vom avea o lege a turismului care va fi afişată de mâine (marţi – n.r.) pe site-ul ministerului”, a spus Udrea.
Crearea şi promovarea brandului turistic al României sunt acţiuni finanţate din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, pentru care sunt alocaţi 75 de milioane de euro până la finalul anului 2013.

În ceea ce priveşte promovarea brandului turistic de ţară, care va fi lansat joi, la Shanghai, ministrul Turismului a precizat că această acţiune trebuie susţinută pe o perioadă mai mare, până când România va fi competitivă pe piaţa internaţională cu produsele care sunt conţinute în acest brand. „Campania de promovare trebuie să fie susţinută.

Nu poţi să te promovezi patru luni şi apoi să nu mai faci nimic. Banii aceştia, 74 de milioane, sunt daţi României până în 2013. Deci, până în 2013, ne putem promova acest brand de ţară pe bani europeni. El va fi folosit pentru promovarea României atâta timp cât va fi competitivă pe piaţa internaţională cu produsele care sunt conţinute în acest brand.

Dacă peste cinci ani România va fi competitivă mai mult cu litoralul decât cu turismul ecologic şi cu turismul în natură, atunci cu siguranţă că este momentul ca, în urma cercetărilor, România să-şi schimbe brandul. Să ne gândim la marile companii, la marile produse care se rebranduiesc din timp în timp, tocmai pentru a fi mai atractive şi pentru a atrage mai mulţi cumpărători”, a explicat Udrea.
Brandul de turism al României va fi lansat, joi, la Shanghai, cu prilejul Zilei Naţionale a României la Expoziţia Mondială Shanghai 2010. La eveniment va fi prezentat noul logo şi noul slogan sub care România va fi promovată ca destinaţie turistică în următorii ani.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata