Principalele destinaţii externe pentru turiştii români în 2014 rămân Bulgaria, Grecia şi Turcia

,,Pentru serviciile all inclusive oferite şi condiţiile optime pentru familiile cu copii, litoralul bulgăresc este opţiunea numărul unu ca alternativă la litoralul românesc. În Bulgaria sunt sute de hoteluri în regim all inclusive, în România, din păcate, mai puţin de 15, iar familiile cu copii doresc proximitate şi acest tip de serviciu. O alternativă interesantă de pe litoralul bulgăresc este constituită de staţiunea Sozopol, similară cu Nessebar. Cea mai preferată staţiune ca număr de turişti rămâne Sunny Beach, dedicată în special tinerilor dornici să se distreze,, apreciază Sebastian Constantinescu.

Conform unui studiu efectuat de Travel Planner, din 2.000 de review-uri efectuate de proprii clienţi, staţiunea Sunny Beach a primit nota 8,3 şi a fost evaluată de 86% dintre respondenţi. În prezent, Travel Planner lucrează la un studiu complet care analizează litoralul bulgăresc şi preferinţele românilor pentru această destinaţie turistică.

La început de an se observă o preferinţă pentru hotelurile ‘scumpe’ sau pentru cele populare.

Interesul pentru ofertele early booking creşte pentru că lumea a înţeles că poate obţine astfel preţuri de last minute dar poţi să îţi alegi din timp locul şi hotelul unde îţi vei petrece vacanţa. În cazul Greciei, de exemplu, o serie de hotelieri sunt deja în stop sales. În acest an, rezervările în sistem early booking pentru Grecia au ‘explodat’, pentru piaţa românească. În cazul Bulgariei, pe 28 februarie se termină majoritatea ofertelor bune de early booking,, ne-a spus directorul general al agenţiei Travel Planner.

All inclusive rămâne, în 2014, un serviciu cautat si preferat de majoritatea turistilor, dar in scadere comparativ cu anii precedenţi. Se observă o scădere în favoarea ofertelor cu mic dejun sau demipensiune. Bineînţeles că majoritatea familiilor cu copii vor alege în continuare serviciile all inclusive şi destinaţii apropiate.

Scăderea preferinţei pentru all inclusive, specifice Bulgariei şi Turciei, favorizează creşterea fluxului de turişti spre Grecia dar şi litoralul românesc.

,,Atenţie mare la site-urile agenţiilor de turism care au oferte şi reclame pentru alte tipuri de servicii, din afara turismului. Înseamnă că acele agenţii întâmpină probleme financiare, de vreme ce doresc să obţină bani şi din asemenea surse. Dacă aveţi dubii, verificaţi istoricul fiscal al unei agenţii, sunaţi la agenţie, verificaţi cu cine vorbiţi, cât de profesionişti sunt aceştia. Verificaţi de asemenea impresiile turiştilor de pe forumurile de specialitate, din ce în ce mai căutate în ultima vreme”, avertizează Sebastian Constantinescu.

O altă tendinţă a acestui an este interesul pentru mediu online. Tot mai multe agenţii de turism investesc în prezenţa lor online, iar veniturile, conform Travel Planner, pot creşte cu până la 20% în primul an de la investiţia unei agenţii în online. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata