România are un brand turistic naţional făcut profesionist

Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat miercuri (1 septembrie 2010) la Reuniunea anuală a diplomaţiei române, că este pentru prima dată când ţara noastră are un brand turistic naţional, făcut profesionist.

„Este pentru prima dată când România are un brand turistic naţional, profesionist făcut, bazat pe studii şi cercetări la nivel naţional şi internaţional şi care plasează ţara noastră pe harta internaţională de turism, pornind de la domeniile şi sectoarele turistice în care suntem astăzi competitivi.
Este adevărat că şi în anii precedenţi au existat proiecte şi programe de promovare care însă au fost generaliste şi nu au pornit de la o bază ştiinţifică, aşa cum se întâmplă de data aceasta”, a afirmat Elena Udrea.

Menţionând că brandul de ţară recent lansat a beneficiat de o „atenţie extraordinară din partea presei”, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului a arătat că acesta este un prim pas pe calea valorificării adecvate a tuturor avantajelor pe care ţara noastră le are în domeniu.
Brandul turistic al României a fost lansat, pe 29 iulie, la Expoziţia Mondială Shanghai 2010, sub sloganul „România – Descoperă grădina Carpaţilor”. Identitatea vizuală a brandului este susţinută de un element grafic puternic ancorat în natura şi tradiţia românească – frunza.

Tot la reuniunea de miercuri, ministrul le-a solicitat ambasadorilor şi consulilor ţării noastre acreditaţi în străinătate să promoveze oportunităţile pe care le oferă România din punct de vedere investiţional şi turistic pentru mediul de afaceri din străinătate, insistând asupra posibilităţilor parteneriatelor public-privat.
Potenţialul neexploatat al resurselor balneo-climaterice de care dispune România sau posibilitatea construirii de noi staţiuni turistice sunt, după cum a afirmat Elena Udrea, modalităţi prin care pot fi atraşi investitorii în România.

„Suntem interesaţi ca misiunile noastre din străinătate să sprijine eforturile noastre de promovare turistică”, le-a spus Udrea diplomaţilor români. Ministrul a admis că infrastructura deficitară a României reprezintă o problemă pentru dezvoltarea economică, a turismului în principal, dar a subliniat că aceasta poate fi rezolvată cu implicarea tuturor actorilor competenţi în acest domeniu şi atragerea de fonduri europene.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata