Târgul de Turism: România a vândut peste aşteptări; Grecia, destinaţia externă cea mai cumpărată

Operatorilor din industria de turism pare a le aduce noroc cifra 13, data la care Târgul de Turism al României şi-a deschis porţile.

După câteva săptămâni mohorâte, zilele însorite care încheie această săptămână au încurajat dorinţa de călătorii a românilor, veniţi în număr ,,impresionant’ la TTR, cu trolere, mai mici sau mai mari, cu rucsacuri sau cu pungi de supermarket.

Cifrele de start sună bine: la târg au anunţat participarea 280 de companii din 24 de ţări care expun pe 16.000 de metri pătraţi.

,,Ediţia din acest an a Târgului de Turism al României—TTR este foarte animată: am văzut aici foarte multe companii de turism, hoteluri, asociaţii de promovare turistică ambasade, tot felul de entităţi din industria turismului, jucători din industria turismului, cu oferte care mai de care mai îmbietoare. Am văzut reduceri de 50%, am văzut vacanţe gratuite oferite la tombolă, am văzut reduceri de până la 70% pentru primii cumpărători de pachete turistice’, arată Adrian Voican, director general Bibi Touring Touroperator.

La momentul la care Garda Cetăţii Alba Carolina dădea onorul oficialilor prezenţi, în multe standuri primele mii de euro din vânzări fuseseră deja încasate.

‘Fac apel către naţiunea română: Țară, Țară vrem turişti! Vom aştepta turiştii cu faleza refăcută, cu plaje luminate ca la Rio, cu spectacole ce n-a văzut Parisul…..veniţi la vară la Mamaia pentru un strop de fericire de care avem nevoie cu toţii’, afirmă Radu Mazăre, care a venit costumat în ‘regele carnavalului’ şi însoţit, după cum a precizat, de ‘cele mai frumoase 20 de fete din România’.

Staţiunea Mamaia a fost promovată la Târgul de Turism al României în stilul carnavalurilor braziliene, primarul Constanţei, Radu Mazăre, fiind ‘regele carnavalului’ în show-ul de prezentare.

,,O puternică cotă de piaţă văd că a avut-o turismul românesc. De altfel, conform statisticilor, 80% dintre turiştii din staţiunile autohtone sunt români şi numai 20% străini. Aşa stând situaţia, ar fi bine ca şi bugetele de promovare să se îndrepte spre păstrarea acestor turişti. E foarte bine să ne îndreptăm către turişti din lumea largă dacă suntem competitivi, dar să nu neglijăm care sunt turiştii noştri de zi cu zi, de an cu an pentru că sunt foarte multe alte destinaţii turistice care ştiu să facă mai bine decât noi marketing de promovare şi vânzări. Ca vânzări, cred că sunt cam în aceeaşi parametri ca la ediţia din primăvara anului trecut. Multe vânzări se vor finaliza, însă, săptămâna viitoare, în agenţii, după ce oamenii vor studia mai bine ofertele acasă, în familie. Ceea ce pot să spun este că vânzările au fost mai mari decât ne-am aşteptat noi în ianuarie-februarie, datorită ofertelor de tipul early booking’, subliniază Adrian Voican.

La standul Malta Travel, vizitatorii sunt invitaţi la o şedinţă interactivă de geografie, ilustrată grafic pe corpul uman. Harta Maltei dar şi atracţiile turistice ale arhipelagului maltez au fost pictate ‘în direct’ de make-up artist Ramona Diniţă, într-o sesiune specială de bodypainting dedicată în exclusivitate vacanţelor.

,,Ediţia din acest an vine cu o diversitate mai mare de destinaţii. Observ că tot mai multe agenţii vin cu destinaţii proprii noi, programe noi, cu o prezentare inovativă, atât ca stand cât şi ca mod de concepere al cataloagelor. Există, chiar şi la nivel de circuite multe noutăţi. Am văzut mulţi mai mulţi turişti interesaţi de circuitele culturale comparativ cu alte ediţii, nu mai vin majoritar la târg pentru vacanţe tip sejur. Lumea este din ce mai interesată de ofertele early booking. Mare parte a publicului vizitator, numeric cu mult peste ediţiile anterioare, a venit de două ori la târg, o dată să ia oferte pentru a le studia acasă, a doua oară pentru a cumpăra’, a declarat Traian Bădulescu, consultant în turism.

Grecia a fost, după cum estimaseră majoritatea operatorilor din turism, destinaţia cea mai cumpărată, urmată de România, Turcia, Spania.

,,Am vândut vacanţe de aproximativ 1,2 milioane de euro, majoritatea în insulele Greciei, dar a mers bine şi România. Mulţi vizitatori au venit să îşi ia pliantele să le studieze acasă în linişte. De aceea am hotărât să prelungim cu o săptămână oferta de preţuri din târg’, a declarat Cristian Pandel, preşedinte fondator al agenţiei de turism Christian Tour.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata