Turismul de camping, tot mai atractiv în Germania

Campingul a fost considerat mult timp o modalitate ieftină de petrecere a vacanței pentru spiritele spontane care sunt fericite cu hrana simplă, cu dușurile comune și care nu se tem să trăiască pentru o vreme fără confortul de acasă, notează agenția DPA.

Astfel de percepții sunt în schimbare, de vreme ce proprietarii de campinguri din toată Europa investesc acum în restaurante de calitate, cabane, iurte mongole, Wi-Fi de mare viteză și în facilități sanitare moderne, încercând să atragă astfel un spectru cât mai larg de turiști aflați în vacanță.

Popularitatea campingurilor fermecătoare (‘glamour’) sau „glamping”, cum li se spune deja într-o combinație între cuvintele ‘glamour’ și ‘camping’, a crescut rapid în ultimii ani, pe măsură ce oamenii au redescoperit bucuriile unei vacanțe în aer liber, cu confortul de acasă.

Unele campinguri germane oferă acum turiștilor case de lux în copaci cu aproximativ 100 de euro pe noapte, la același preț ca și cazarea într-o stațiune turistică populară cu acces la piscină și lângă plajă.

Multe locuri de campare sunt complet rezervate pentru acest an în sezonul de vârf, a precizat Roland Bamberger, managerul site-ul glamping.info, citat de agenția DPA.

Unele hoteluri au adoptat și ele o astfel de tendință, oferind clienților șansa de a petrece o noapte într-un cort în aer liber sau într-un vagon ambulant folosit de păstorii care însoțeau turmele în secolele al XIX-lea și al XX-lea.

Vacanțele în camping sunt în plină expansiune în Germania, cu 28 de milioane de nopți rezervate în 2014, ceea ce reprezintă o creștere cu 7% față de anul precedent.

„Interesul pentru camping este în continuă creștere”, a declarat Sarah Lopau de la Asociația de Turism din Germania.

În același timp, comerțul cu echipamente de camping s-a transformat într-o afacere de multe miliarde de euro.

Familiile tinere care doresc o vacanță necomplicată în aer liber se numară printre cele importante grupuri țintă, alături de excursioniști, bicicliști și turiști în vârstă de peste 50 de ani care, probabil, au petrecut mai mult timp în campinguri în tinerețe și vor să încerce din nou.

Și tinerii dornici să meargă în vacanță cu prietenii sunt un grup țintă pentru acest gen de turism.

Multe campinguri din Germania au clienți permanenți, care închiriază un teren și păstrează acolo o rulotă parcată pe tot parcursul anului ca loc de refugiu pentru weekend.

Tendința de dezvoltare a acestui gen de turism i-a făcut pe proprietarii de campinguri să experimenteze noi tipuri de cazare. Companii precum Scandinavic Wood Art, care este specializată în saune, cabane și căsuțe de lemn, au beneficiat foarte mult de pe urma boom-ului glamping-ului. Compania, cu sediul în nordul Germaniei, a primit deja două contracte mari în ultimele luni pentru realizarea unor locuri de campare în Bavaria, ceea ce denotă interesul în creștere pentru acest gen de turism, mai informează agenția DPA. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata