Ziua Naţională a României, deschisă la Expo Shanghai 2010

Ziua Naţională a României la Expoziţia Mondială Expo Shanghai 2010 a fost deschisă joi (29 iulie 2010) în prezenţa unor oficiali români şi chinezi, în cursul zilei urmând să aibă loc lansarea brandului turistic al României.

‘Ne dorim cât mai mulţi turişti chinezi în România şi avem cu ce să îi îmbiem. Aţi gustat din mâncărurile noastre, ne-aţi ascultat muzica şi v-aţi convins, sper, că aveţi ce să descoperiţi în România. Vă asigurăm că vă veţi simţi ca acasă în România şi veţi vedea că avem multe în comun, începând cu omenia şi ospitalitatea’, a declarat ministrul afacerilor externe Teodor Baconschi la deschiderea oficială a evenimentului.

El a adăugat că Pavilionul României la Expo Shanghai 2010 reprezintă o invitaţie pentru investitorii chinezi. ‘România se pregăteşte să îşi modernizeze hidrocentralele sau să construiască altele noi, iar companiile chineze sunt binevenite să participe la licitaţii. Vrem să construim şosele şi autostrăzi sau facilităţi industriale. Expertiza şi capitalul chinez sunt, la rândul lor, binevenite’, a precizat Teodor Baconschi.

La inaugurarea Zilei Naţionale a României la Expo Shanghai 2010 a fost arborat steagul ţării, iar programul artistic a fost susţinut de ansamblul ‘Căluşarii Slatinei’. Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, care participă la eveniment, consideră că noul brand turistic al României îşi propune să arate o nouă imagine a României.

‘Este prima dată când acest brand se face profesionist, de către o asociere de firme internaţionale specializate în brandinguri de ţară. Este cea mai mare firmă branding de ţară care a lucrat la brandul turistic al României.
Pe de altă parte, toate încercările trecute nu au fost susţinute, nu au fost continuate de-a lungul timpului cu acţiuni care să crească promovarea României, pornind de la ceea ce a reprezentat la un anumit moment, să zicem, un logo pentru România’, a declarat, luni seara, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, la postul public de televiziune.

Oficialul român a precizat că brandul turistic al României îşi propune să arate o nouă imagine despre România legată de natură şi de patrimoniul cultural românesc. ‘Această imagine se referă la natura pe care o avem, la tradiţiile româneşti culturale, la patrimoniul cultural românesc. Asta este pentru prima dată când se întâmplă ca promovarea României să plece de la aceste realităţi şi nu ca până acum, de la mare, Dracula sau Delta Dunării.

Rezultatul acesta, faptul că ne promovăm cu aceste elemente, a venit în urma unor cercetări pe plan internaţional, pe pieţele pe care noi dorim să ne promovăm în special, pe pieţele-ţintă. De aceea, credem că, după lansarea acestui brand, care se face cu bani europeni – el a fost conceput, gândit, creat pe bani europeni -, cel mai important lucru este etapa de promovare a României prin această nouă imagine’, a precizat Udrea.

Potrivit sursei citate, din acest nou proiect a fost exclus litoralul şi Dracula, axându-se mai mult pe natură şi pe munţii României. Crearea şi promovarea brandului turistic al României, finanţate din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, fac parte din categoria acţiunilor de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.

Asocierea THR-TNS a fost desemnată câştigătoare la licitaţia organizată pentru realizarea brandului turistic al României de Ministerul Turismului (MT), la finalul anului 2009.
Suma pe care o va plăti ministerul pentru aceste servicii este de 894.970 de euro, bani alocaţi României în acest scop de Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional – Domeniul Major de Intervenţie 5.3: ‘Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”.

La evenimentul de lansare a brandului de la Expo Shanghai 2010 vor participa ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Bacoschi şi cei mai cunoscuţi sportivi români, Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi. „Caracteristicile brandului vor fi subliniate prin recitalul maestrului Gheorghe Zamfir.

Publicul prezent la lansare va viziona un film de prezentare a ţării noastre ca destinaţie turistică şi va primi suveniruri inscripţionate cu noul logo, din partea organizatorilor români’, este menţionat într-un comunicat al MDRT. Expoziţia mondială Shanghai 2010 (1 mai – 30 octombrie 2010) va găzdui participarea unui număr-record de 189 naţiuni şi 57 de organizaţii internaţionale şi se estimează că va fi vizitată de peste 70 de milioane de persoane.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata