Declinul acțiunilor Volkswagen pe piața bursieră, marți, 29 martie, a fost generat de un raport care sugerează că gigantul auto european ar putea renunța la plata dividendelor pentru a face față costurilor asociate scandalului emisiilor. Informațiile au fost confirmate de agențiile Deutsche Welle, Reuters și DPA.
Pierderi pe Bursa din Frankfurt
La Bursa din Frankfurt, acțiunile Volkswagen au înregistrat pierderi semnificative. În prima parte a zilei, titlurile au scăzut cu 1,2%, dar ulterior declinul s-a atenuat la 0,48%, ajungând la prețul de 114,30 euro. În contrast, indicele principal DAX a crescut cu 0,8%, atingând valoarea de 9.935 puncte.
Declarații oficiale despre dividende
Un membru al Consiliului de Supraveghere al Volkswagen a declarat pentru DPA că nu există indicii privind plata dividendelor în acest an. Această informație a stârnit nemulțumirea investitorilor care își amintesc cum acțiunile VW au suferit o scădere drastică după izbucnirea scandalului emisiilor în octombrie 2015.Până în prezent, compania nu a făcut un anunț oficial referitor la dividendele din acest an.
Oficialul VW a subliniat că nivelul costurilor legale și amenzile potențiale legate de echiparea unui număr de 11 milioane de vehicule cu software care falsifică rezultatele testelor antipoluare ar putea influența decizia privind dividendele pentru anul fiscal 2016.
Reacția angajaților și investitorilor
O eventuală suspendare a plăților către acționari ar fi bine primită de reprezentanții angajaților Volkswagen care consideră că astfel compania ar putea să-și consolideze stabilitatea financiară și să asigure locurile de muncă.
Cei mai importanți acționari ai Volkswagen includ holding-ul porsche SE și landul Saxonia Inferioară din Germania (unde se află sediul central al companiei),precum și un fond investițional din Qatar. Reprezentanții landului Saxonia Inferioară au afirmat că neplata dividendelor nu va afecta proiectele publice aflate în desfășurare.
Investigații internaționale asupra scandalului emisiilor
Volkswagen se confruntă cu investigații extinse în mai multe țări după ce compania a recunoscut că între anii 2005-2015 a echipat vehiculele sale cu software destinat să manipuleze rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
portofoliul volkswagen include mărci renumite precum VW, Lamborghini, Skoda, Seat sau Audi și se extinde până la camioanele MAN și scania.