Compania Adidas și-a redus dividendele după ce a oscilat la o pierdere operațională trimestrială, în timp ce vânzările din China s-au înjumătățit și pantofii de antrenament Yeezy nevânduți s-au acumulat după decizia mărcii de a rupe legăturile cu rapperul Kanye West.
Concret, grupul german de îmbrăcăminte sportivă și-a redus dividendele pentru întregul an cu 79% la 70 cenți, de la 3,30 euro anul trecut. Pierderea sa operațională din al patrulea trimestru a ajuns la 724 de milioane de euro, deși a fost mai bună decât așteptările analiștilor de o pierdere de 782 de milioane de euro.
În contextul financiar, miercuri, Adidas a reiterat avertismentul de luna trecută că ar putea suferi o pierdere anuală de până la 700 de milioane de euro în 2023, care ar fi prima în 31 de ani.
Dezastrul Yeezy, în urma deciziei brandului de a-și tăia legăturile cu rapperul american în octombrie, va șterge 1,2 miliarde de euro din veniturile anuale și ar putea duce la pierderi de 500 milioane de euro în cazul în care brandul nu va reuși să-și vândă stocul rămas de formatori.
Vânzările globale din acest an vor scădea „cu o rată ridicată de o singură cifră”, după ce anul trecut au crescut cu 1%.
Directorul executiv al Adidas, Björn Gulden, care s-a alăturat de la rivalul Puma la începutul acestui an, a promis miercuri să aducă compania „din nou să fie cea mai bună marcă sportivă din lume din nou”. El a avertizat că va dura ceva timp, deoarece mai întâi trebuie să reducă stocurile și reducerile. „2023 va fi un an de tranziție pentru a construi baza pentru 2024 și 2025”.
Sursa – www.ft.com