Aeroportul Heathrow și două dintre cele mai mari companii aeriene din Marea Britanie au lansat apeluri separate împotriva nivelului taxelor de aterizare la aeroportul central, extinzând o confruntare acerbă în timp ce industria se recuperează de la pandemia Covid.
Autoritatea Aviației Civile, autoritatea de reglementare a industriei, a decis în martie că taxele de aterizare plătite de companiile aeriene pentru a ateriza pe principalul aeroport internațional care deservește Londra ar trebui să scadă de la 31,57 lire sterline actuale pe pasager la 25,43 lire sterline de anul viitor.
Apelurile împotriva deciziei CAA, care vor fi examinate de autoritatea de supraveghere a concurenței, Autoritatea pentru concurență și piețe, extind o dispută între Heathrow și cele mai mari companii aeriene ale sale, care a cuprins industria aviatică britanică de mai bine de un an.
Heathrow și-a lansat miercuri apelul, susținând că tarifele, care sunt de obicei transferate clienților prin prețurile biletelor, ar trebui să fie mai mari pentru a încuraja investiții mai mari în aeroport.
„Credem că CAA s-a concentrat încă o dată pe reducerea taxelor către companiile aeriene, care nu vor fi transferate pasagerilor, și subminează investițiile necesare pentru a oferi servicii aeroportuare și reziliența pe care consumatorii le doresc”, a declarat aeroportul într-o declarație.
Aeroportul susține că proprietarii săi, un grup de investitori internaționali, inclusiv grupul spaniol de infrastructură Ferrovial, vor avea randamente scăzute în cadrul structurii actuale a taxelor, ceea ce face ca Heathrow să fie mai puțin atractiv decât alte active reglementate.
În schimb, Virgin Atlantic și IAG, proprietarul British Airways, au declarat că au făcut apel pentru a încerca să reducă și mai mult taxele, având în vedere că acestea sunt unele dintre cele mai mari din lume.
Virgin a declarat că decizia autorității de reglementare „conținea multiple erori de fapt și de judecată, inclusiv previziuni pesimiste privind pasagerii care ignoră puterea cererii în curs de recuperare”.
„CAA nu a mers suficient de departe în determinarea sa finală, rezultând în taxe excesive la Heathrow care expun un cadru de reglementare fundamental stricat”, a adăugat compania aeriană.
IAG a declarat că nivelul taxelor de la Heathrow a lăsat Marea Britanie necompetitivă în comparație cu alte aeroporturi hub-uri europene.
Ca răspuns, economistul șef al CAA, Andrew Walker, a declarat că nivelul taxelor reprezintă un echilibru între interesele pasagerilor și necesitatea de a finanța îmbunătățirea continuă.
„Suntem încrezători că versiunea noastră finală … decizie … reprezintă o afacere bună pentru consumatori, permițând în același timp ca Heathrow să investească în îmbunătățirea serviciilor pentru viitor”, a spus el.
Separat, miercuri, secretarul de stat pentru transporturi, Mark Harper, a recunoscut că întârzierile la construcția HS2, controversatul proiect feroviar de mare viteză care a fost inițial prevăzut să conecteze Londra la Manchester și Leeds prin Birmingham până la 2033, nu va economisi bani pe termen lung.
Luna trecută, miniștrii au anunțat planurile de a amâna construirea mai multor etape ale legăturii feroviare, inclusiv a liniei spre centrul Londrei, în timp ce proiectul se confruntă cu costuri în creștere, agravate de impactul inflației.
Dând mărturie parlamentarilor miercuri la o comisie selectivă de transport a Camerei Comunelor, Harper a spus: „În sine, întârzierea livrării unui lucru nu economisește bani”.
Dar, a adăugat el, întârzierile au fost o reflectare a faptului că guvernul „trebuie să trăiască în cadrul bugetelor anuale” și au fost o reacție „sensibilă” la inflația din sectorul construcțiilor.
Sursa – www.ft.com