Albalact a înregistrat, în primul trimestru al anului în curs, un profit mai mare de 2,2 ori faţă de perioada similară din 2009, ajungând la 4,615 milioane de lei, comparativ cu 2,085 milioane lei în T1 2009, în condiţiile în care piaţa lactatelor a stagnat în primele luni din 2010, potrivit unui comunicat al producătorului de lactate.
De asemenea, în perioada analizată, Albalact a înregistrat o cifră de afaceri cu 4,44 la sută mai mare faţă de aceeaşi perioadă a lui 2009, ajungând la 64,441 milioane lei, comparativ cu 61,699 milioane de lei, cât era anul trecut.
„Pentru anul 2010, compania Albalact bugetează o creştere de 10 la sută a afacerii, dar o profitabilitate mult mai bună. Şi 2010 va fi un an greu pentru întreaga economie, inclusiv pentru industria lactatelor, care va stagna la nivelul de anul trecut.
Nu vom asista la schimbări esenţiale în comportamentul consumatorilor, aceştia îndreptându-se în general tot către produsele de bază. În aceste condiţii preferăm să avem o creştere mai mică a cifrei de afaceri, dar să mizăm pe un profit mai bun. Compania va continua să-şi extindă distribuţia, portofoliul de produse şi reţeaua de clienţi în retail, vom avea lansări noi, dar şi promoţii.
Lucrurile bine gândite în acest moment vor da roade şi pot accelera creşterea companiei pe termen lung’, a apreciat preşedintele şi directorul general al Albalact Alba Iulia, Raul Ciurtin. În 2009, compania Albalact a realizat o cifră de afaceri mai mare cu 8,59 la sută, ajungând la 225,975 milioane lei, de la 190,546 milioane de lei, cât a înregistrat în 2008. Profitul net al companiei a crescut în 2009 de 4,29 de ori (cu 330 la sută), ajungând la 2,603 milioane de lei, faţă de 606.579 lei, cât a raportat în anul anterior.
Albalact a încheiat o perioadă dificilă, determinată de procesul de consolidare început în anul 2007, când a deschis fabrica nouă de la Oiejdea, judeţul Alba, şi continuat în 2008, când a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. În 2009, deţinerea societăţii Albalact în cadrul capitalului social al SC Rarăul SA a crescut până la nivelul de 93,6 la sută.
În a doua jumătate a anului 2009, fabrica Rarăul Câmpulung Moldovenesc a început să funcţioneze la o capacitate extinsă, cu investiţii noi de aproximativ două milioane de euro, concentrând producţia pe brânzeturi. Cu o tradiţie de 38 de ani pe piaţa românească a lactatelor, Albalact a ajuns în top 4 producători de lactate din România în 2009.
Albalact şi-a câştigat renumele de lider pe piaţa laptelui pasteurizat şi UHT cu brandurile sale Zuzu şi Fulga, cu respectarea standardelor europene de calitate, o politică de preţuri competitivă, ambalaj modern şi inovaţie în laptele cu arome.
Zuzu ocupă primul loc pe piaţa laptelui pasteurizat cu 29 la sută cotă de piaţă în volum, iar Fulga este numărul doi pe piaţa laptelui UHT cu 19,5 la sută cotă de piaţă în volum.
Cu smântâna Albalact, compania ocupă locul doi pe acest segment. Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub mărcile Fulga, Zuzu şi Albalact.
Compania Albalact – Alba Iulia este unul dintre primii cinci producători de lapte şi produse lactate din România. Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999.
Albalact are peste 500 de angajaţi şi peste 6000 de acţionari şi este listată la categoria a II-a a Bursei de Valori Bucureşti. Din 2009, Albalact deţine 93,6 la sută din pachetul de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. În prezent, Albalact comercializează produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, De Albalact şi Rarăul.