Companiile Alstom şi S-Bahn Hamburg GmbH au semnat un contract pentru livrarea a 64 de trenuri suplimentare S-Bahn din clasa 490, potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES.
Astfel, comanda este o opţiune dintr-un contract-cadru semnat în 2013 şi este evaluată la aproximativ 500 de milioane de euro.
„Ca şi în cazul trenurilor anterioare, pasagerii se vor bucura de facilităţile dovedite ale acestor trenuri electrice cu trei vagoane, dar cu adăugarea unor noi îmbunătăţiri pentru a satisface mai bine nevoile pasagerilor din Hamburg. De exemplu, vagoanele de mijloc ale noului tren S-Bahn vor avea o zonă multifuncţională cu spaţiu pentru biciclete, bagaje şi spaţii dedicate pentru a găzdui pasagerii cu mobilitate limitată”, se menţionează în comunicat.
În conformitate sursei citate, cea mai semnificativă inovaţie a trenului va fi însă invizibilă pentru pasageri.
„Pentru prima dată în Germania, trenurile S-Bahn vor fi echipate cu sistemul european de control al trenurilor (ETCS) Baseline 3 Release 2 şi tehnologia de operare automată a trenurilor (ATO). Împreună, aceste tehnologii vor asigura o densitate mai mare în operare şi vor permite companiei de transport feroviar din Hamburg să ofere un transport mai fluid, crescând în acelaşi timp numărul total de călătorii”, susţin reprezentanţii companiei.
Flexibilitatea noilor trenuri S-Bahn din Hamburg dă posibilitatea să se cupleze cu cele 82 de trenuri S-Bahn clasa 490 deja în circulaţie.
„Ne bucurăm că S-Bahn Hamburg continuă să se bazeze pe trenurile din seria 490. Vehiculele confortabile sunt perfect adaptate cerinţelor reţelei S-Bahn Hamburg şi vor convinge printr-o amenajare spaţială şi mai flexibilă. Dotarea trenurilor cu cea mai recentă tehnologie ETCS şi ATO este un reper pe calea digitalizării traficului feroviar din Hamburg şi suntem mândri că contribuim decisiv la acest lucru”, a afirmat Muslum Yakisan, preşedintele Alstom pentru Germania, Austria şi Elveţia.
Această comandă marchează prima implementare a ATO de către Germania în nivelul de automatizare 2 (GoA 2) pentru vehiculele S-Bahn noi. În plus, S-Bahn Hamburg GmbH va primi vehicule care respectă deja cea mai recentă tehnologie de semnalizare de ultimă generaţie. Trenurile vor fi livrate cu tehnologia inteligentă a Alstom pentru ETCS, cu software ATO integrat care răspunde cerinţelor ridicate ale viitoarelor operaţiuni feroviare digitale în ceea ce priveşte performanţa, disponibilitatea şi automatizarea.
„Prin dotarea noilor trenuri de navetă din Hamburg cu ETCS şi ATO, Alstom este din nou pionier în domeniul digitalizării feroviare. Implementarea acestei tehnologii moderne pentru operarea în serie într-un oraş atât de mare reprezintă un pas important pentru digitalizare şi creşterea capacităţii sistemelor de transport local din zonele urbane germane „, a declarat Michael Konias, şef al diviziei Alstom de sisteme digitale şi integrate, pentru regiunea Germania, Austria şi Elveţia.
Iniţial, Alstom va produce trei vehicule care vor fi supuse unor teste şi inspecţii extinse, în special pentru aprobarea funcţionalităţilor ETCS şi ATO. Livrările de vehicule către Hamburg sunt programate pentru 2025 şi 2026.
Printre altele, unităţile de producţie ale Alstom din Hennigsdorf, Bautzen (producţie), Berlin (semnalizări), Braunschweig, Siegen şi Mannheim, Germania, vor fi implicate în producţia noilor trenuri S-Bahn. Aceasta se adaugă unităţilor din Charleroi, Belgia (ETCS), Wroclaw – Polonia, Vasteras – Suedia şi Vadodara – India, care vor participa şi ele la producţie.
În Germania, Alstom oferă soluţii inovatoare pentru mobilitate sustenabilă şi este unul dintre cei mai importanţi furnizori de tehnologie feroviară, respectiv de soluţii de metrou, trenuri suburbane, tramvaie, trenuri regionale, locomotive şi soluţii de semnalizare.
„Trenurile noastre călătoresc de la Schleswig-Holstein până în Bavaria. Peste 70% dintre trenurile de mare viteză care circulă în Germania sunt echipate cu soluţiile de semnalizare ETCS ale Alstom. În Saxonia Inferioară, Alstom construieşte primul tren cu hidrogen din lume aflat în producţie de serie, Coradia iLint, un tren complet fără emisii. Alstom este singurul producător de soluţii de infrastructură, semnalizare şi mobilitate digitală din Germania care poate oferi servicii de mentenanţă şi modernizare pentru toate trenurile de transport de pasageri pentru toate seriile oricăror producători, precum şi sisteme informatice”, se mai precizează în comunicat.
În contextul portofoliului, in produsele ale Alstom cuprinde o gamă diversă, de la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, şi tramvaie până la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului şi soluţii digitale de mobilitate.
Aşadar, Alstom are 150.000 de vehicule în operare comercială în întreaga lume. După ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, cifra de afaceri combinată a noului Grup s-a ridicat la 14 miliarde de Euro pentru perioada de 12 luni încheiată la 31 martie 2020. Compania Alstom are sediul principal în Franţa şi este prezentă în 70 de ţări, având un număr de 70.000 de angajaţi.