Profitul net al Anheuser-Busch InBev (AB InBev), lider mondial în producția de bere, a atins 1,5 miliarde de dolari (aproximativ un miliard de euro) în trimestrul al treilea, însă compania a raportat o scădere a vânzărilor, conform AFP.
În noiembrie 2008, grupul belgian InBev NV a anunțat finalizarea achiziției rivalului american Anheuser-Busch Cos Inc., o tranzacție evaluată la 52 miliarde de dolari. Această fuziune a dus la formarea Anheuser-Busch InBev, care s-a impus ca cel mai mare producător global de bere. În perioada în care fuziunea nu era complet finalizată, AB InBev nu a publicat datele referitoare la profitul din trimestrul trei al anului 2008.
Între iulie și septembrie 2008, InBev a obținut un profit de 690 milioane de dolari, iar Anheuser Busch un profit de 666,1 milioane de dolari. Totuși, în trimestrul trei din anul următor (2009), vânzările AB InBev au scăzut cu 3,1% din cauza impactului recesiunii asupra piețelor principale ale companiei. Veniturile au fost raportate la 9,76 miliarde de dolari comparativ cu cele 10,89 miliarde înaintea fuziunii.
În octombrie trecută, AB InBev a convenit să vândă operațiunile sale din nouă țări est-europene (inclusiv România) către fondul britanic CVC Capital Partners pentru suma totală de 2.231 miliarde dolari (aproximativ 1.49 miliarde euro). CVC va prelua activitățile companiei din Bosnia-Herțegovina și alte state precum Bulgaria, Croația și Ungaria. Finalizarea acestei tranzacții este anticipată pentru ianuarie 2010.
Compania AB InBev menționează că valoarea totală ar putea ajunge până la 3.03 miliarde dolari în funcție de rentabilitatea investiției realizate prin CVC Capital Partners. De asemenea, AB InBev va avea prioritate pentru răscumpărarea activelor dacă fondul decide să le vândă ulterior.