Asociaţia „Salvează o inimă” susține cu 100.000 de lei o școală din București dedicată copiilor supradotați

Foto: amias.ro
45

În România, asociaţia „Salvează o inimă” sprijină copiii supradotați care provin din medii defavorizate. Organizația non-profit condusă de Vlad Plăcintă a donat 100.000 de lei Școlii AMIAS. Instituția desfășoară mai multe programe de studii pentru copiii cu un IQ ridicat, dar care provin din familii ce nu îi pot sprijini financiar în evoluția lor educațională. Banii vor fi folosiți pentru dotări şi modernizări necesare în anul școlar 2022-2023.

În opinia sa, „Prin parteneriatul strategic dintre Școala AMIAS și Asociația <salvează inimă=”” o=””>urmărim nu doar oferirea unui sprijin financiar, ci și crearea de noi oportunități pentru susținerea incluziunii sociale prin educație. 20 de copii supradotați vor primi burse de studiu. Acești elevi vor fi susținuți financiar, cu ajutorul unor instrumente moderne de fundraising și vor avea șansa să evolueze atât în ceea ce privește dobândirea de noi competențe și abilități, dar și din punct de vedere emoțional”, a declarat Vlad Plăcintă.

În plus, Asociaţia „Salvează o inimă” susține în același timp programul ART ACADEMY. În cadrul acestui proiect copiii învață că în artă nu există greșeli, fiecare accident de pe pânză poate fi un bun punct de plecare pentru un nou proiect. Clasa de artă combină gândirea creativă și cea cognitivă. Elevii sunt încurajați să comunice experiențe personale, gânduri, sentimente, dar își dezvoltă și cultura generală prin acumularea de noi cunoștințe despre artiști și munca lor.

Astfel, „În cadrul acestei clase, copiii cu abilități înalte și duble excepționalități (diagnosticați cu ADHD, TSA și tulburări de învățare) vor putea învăța împreună. Învățământul de masă trebuie să ofere șanse egale copiilor. Cei mici trebuie ajutați să facă pași înainte și să nu se mai ferească de adevăr și realități. Piticii sunt învățați să vadă viața din altă perspectivă”, a declarat Vlad Plăcintă.

AMIAS Small School este o comunitate diversă și incluzivă prin căutarea excelenței educaționale. Aici copiii învață despre protecția mediului, economie mondială, educație financiară, criza globală, istorie și civilizație. Fiecare copil are posibilitatea de a-și alege ce vrea să învețe. Piticii își aleg singuri ziua din săptămână pe care vor să o petreacă la bibliotecă. Profesorii îi încurajează să deprindă un stil de lucru independent, dar proiectele mari se fac în echipă.

Noi oamenii, comunitatea în ansamblul ei, suntem tot ce trebuie, tot ce este suficient pentru ca lucrurile să meargă într-o direcție bună. Sunt sute de copii care au nevoie de ajutor și ne cer sprijinul. Pentru asta avem nevoie mereu de prieteni, alături de care să le putem oferi sprijinul de care au nevoie”, arată Vlad Plăcintă.

În contextul socio-educaţional, prin decizia de a se alătura proiectelor educaționale implementate de AMIAS, Asociația „Salvează o inimă” se alătură inițiativei de a schimba idei, perspective educaționale învechite, de a veni cu propuneri și a lansa noi proiecte, pentru o lume mai bună.

Sursa: Hotnews.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata