Burberry devine primul brand de lux care a suferit reacții chineze la acuzațiile de abuzuri din Xinjiang

Burberry a pierdut un ambasador al mărcii chineze, iar designul său caracteristic din tartan a fost eliminat dintr-un popular joc video, devenind primul brand de lux atacat de reacția chineză la acuzațiile occidentale de abuzuri din Xinjiang.
China a sancționat vineri organizațiile și persoanele din Regatul Unit pentru ceea ce a numit „minciuni și dezinformări” despre Xinjiang, la câteva zile după ce Marea Britanie a impus sancțiuni pentru presupuse încălcări ale drepturilor omului în regiunea vestică a Chinei.

Burberry este membru al Better Cotton Initiative, un grup care promovează producția durabilă de bumbac, care a declarat în octombrie că suspendă aprobarea bumbacului provenit din Xinjiang, invocând preocupări legate de drepturile omului.

Actrița chineză premiată Zhou Dongyu și-a reziliat contractul cu Burberry în calitate de ambasador al mărcii, deoarece Burberry nu și-a declarat „clar și public poziția față de bumbacul din Xinjiang”, a declarat joi agenția sa.

Designul iconic în carouri al companiei a fost, de asemenea, eliminat din îmbrăcămintea purtată de personajele din jocul video „Honor of Kings” al Tencent Holdings Ltd, potrivit unei postări în contul oficial Weibo al jocului, câștigând laude din partea internauților din China.
Burberry China nu a răspuns imediat la solicitarea Reuters pentru comentarii. Bumbacul Burberry provine din Statele Unite, Australia, Turcia, India și Egipt, potrivit site-ului său web.

Recunoașterea – în special în mass-media socială și tradițională – a învăluit, de asemenea, mărci de pe piața de masă precum H&M, Adidas AG și Nike Inc, care au exprimat anterior puncte de vedere critice asupra condițiilor de muncă din Xinjiang, cea mai mare regiune producătoare de bumbac din China.

Citeste si:  Gheorghe Funar propune renunţarea la acordul cu FMI şi solicitarea de ajutor Chinei

Activiștii și experții în drepturile ONU au acuzat China că a folosit detenție în masă, tortură, muncă forțată și sterilizări asupra uigurilor din Xinjiang. China neagă aceste afirmații și spune că acțiunile sale din regiune sunt necesare pentru a contracara extremismul.

Într-o scrisoare adresată parlamentarilor britanici în noiembrie, Burberry a declarat că nu a efectuat operațiuni în Xinjiang și nu lucrează cu niciun furnizor cu sediul acolo, adăugând că nu a acceptat nicio formă de sclavie modernă în rândul furnizorilor săi, inclusiv munca forțată, obligatorie sau involuntară din închisoare. .
Consiliul Național pentru Textile și Îmbrăcăminte din China, într-o declarație vineri, a cerut brandurilor internaționale să înceteze „comportamentul greșit”, inclusiv excluderea bumbacului din Xinjiang în lanțul lor de aprovizionare, din respect pentru clienții chinezi.

Citeste si:  BULETINUL INSOLVENŢEI - 22 aprilie 2010 (3132)

Parlamentarul din Hong Kong, Regina Ip, a declarat că va înceta să cumpere Burberry.

„Burberry este unul dintre brandurile mele preferate. Dar voi înceta să cumpăr produse Burberry. Stau alături de țara mea în boicotarea companiilor care răspândesc minciuni despre Xinjiang ”, a scris Ip pe contul ei de Twitter.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner