Aeroportul Internațional Henri coandă: Investiții de aproape 1 miliard de lei pentru modernizare
Aeroportul Internațional Henri coandă, cel mai mare din România, se pregătește pentru o serie de investiții semnificative în următorii ani. Conform informațiilor furnizate de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), suma totală alocată reabilitării și modernizării aeroportului se ridică la aproape 1 miliard de lei.
Traficul aerian în creștere
În prezent,pe Aeroportul Internațional Henri Coandă își desfășoară activitatea un număr de 45 de companii aeriene. În anul 2021, CNAB a raportat un trafic total de 6.914.610 pasageri, comparativ cu 4.456.577 pasageri în anul anterior. Se estimează că până în 2024 traficul aerian va reveni la nivelurile dinaintea pandemiei.
Proiecte majore la Aeroportul Otopeni
Investițiile planificate
Printre proiectele incluse în planurile CNAB se numără:
- Sistematizarea suprafeței de mișcare: O investiție estimată la 850 milioane lei pentru creșterea capacității operaționale până în anul 2027.
- Reabilitarea pistei: Lucrări ce includ lățirea platformei și racordurile către căile de rulare, cu o valoare estimată la 813.000 lei pentru expertiză și DALI până în anul 2025.
- Modernizarea sistemului bagaje: O sumă alocată de aproximativ 102 milioane lei este previzionată pentru acest an.
- Reamenajarea terminalelor: Investiții totale care depășesc suma de 49 milioane lei sunt programate pentru reamenajarea zonei publice a terminalelor sosiri și plecări.
Investiții suplimentare la Băneasa
Aeroportul Internațional București Băneasa–Aurel Vlaicu va beneficia și el de fonduri importante:
- Modernizarea iluminatului exterior – aproximativ 9 milioane lei (an: 2023).
- Reparația clădirii uzinei electrice – cost estimat la peste10 milioane lei (an:2023).
finalizarea exproprierilor
Autoritățile au anunțat intenția construirii unui nou terminal pe Aeroportul Otopeni, unde actualmente funcționează un singur terminal. Proiectul are o valoare estimată inițial la un miliard euro; însă documentele sunt acum supuse unei reevaluări.
Conform CNAB,construcția noului terminal face parte dintr-un proces extins aprobat prin Ordonanța nr.64/1999 privind dezvoltarea infrastructurii aeroportuare din România. Modificările solicitate recent reflectează impactul crizei pandemice asupra pieței transporturilor aeriene.
compania subliniază că exproprierile necesare continuării acestui program sunt aproape finalizate și că piața va reveni pe o traiectorie ascendentă într-o formă sau alta.
CNAB plănuește actualizarea documentelor strategice relevante astfel încât să fie adaptate noilor condiții post-pandemie și să devină atractive pentru potențiali investitori financiari, asigurând totodată confortul și siguranța pasagerilor care tranzitează aeroporturile românești.