Carrefour va ieşi de pe piaţa din India în septembrie

Carrefour, unul din cei mai mari retaileri pe plan mondial, va renunța la afacerile din India până la sfârșitul lunii septembrie, la mai puțin de patru ani de când a deschis primul magazin în acest stat, transmite BBC.

În prezent, grupul francez operează cinci magazine de tip cash & carry în India.

Carrefour a ieșit în ultimii ani de pe piețele care au avut o evoluție sub așteptări, inclusiv Singapore, Malaiezia, Columbia și Grecia, conform planului de revitalizare anunțat de directorul general Georges Plassat. Compania se va concentra pe piețele cheie din Europa, China și Brazilia.

Marii retaileri internaționali, Carrefour, Walmart și Tesco, au salutat decizia din 2012 a Guvernului indian de a liberaliza legislația privind investițiile în magazinele din India, pentru a permite grupurilor internaționale să dețină 51% din acțiunile subsidiarelor lor din India.

Dar Guvernul a impus condiții retailerilor, inclusiv investiții în infrastructura locală, iar decizia finală referitoare la deschiderea magazinelor este de competența guvernelor locale.

Mulți analiști susțin că aceste condiții au împiedicat pătrunderea companiilor străine în sectorul indian de retail, țară cu o populație în creștere rapidă. Până acum doar retailerul britanic Tesco și-a anunțat planurile de a deschide magazine în India.

Analiștii estimează valoarea sectorului de retail din India la 500 miliarde de dolari.

Cu peste 9.900 de magazine în 33 de țări, grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. În România, grupul numără 139 de magazine, dintre care 24 de hipermarketuri ‘Carrefour’, 72 supermarketuri ‘Market’ și 42 magazine de proximitate ‘Express’. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata