Nike Inc. înregistrează vânzări record de peste 12 miliarde de dolari
Cererea crescută din America de Nord stimulează performanțele financiare
Grupul american Nike Inc. a anunțat rezultate financiare remarcabile, raportând vânzări trimestriale record care au depășit pentru prima dată pragul de 12 miliarde de dolari, conform informațiilor furnizate de Wall Street Journal și Reuters.
Creștere semnificativă a veniturilor
În perioada martie – mai 2021, veniturile companiei au ajuns la 12,34 miliarde de dolari, aproape dublându-se față de cele 6,31 miliarde înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut. Această creștere se aliniază cu o revenire puternică a consumatorilor după scăderea achizițiilor cauzată de pandemia COVID-19.Vânzările directe ale Nike – realizate prin intermediul aplicațiilor mobile, site-urilor web și magazinelor proprii – au crescut cu 73%, atingând suma de 4,5 miliarde de dolari.
Performanțe pe piețele cheie
Pe piața din America de Nord, cea mai vitală pentru nike, veniturile s-au dublat la 5,38 miliarde de dolari și au depășit estimările analiștilor care anticipau venituri totale de aproximativ 4,31 miliarde. În schimb, pe piața din China – un sector cu o expansiune rapidă pentru companie – vânzările s-au situat la 1,93 miliarde dolari; acest rezultat este sub prognozele analiștilor care estimau venituri mai mari (2,22 miliarde).
Impactul asupra acțiunilor și profitabilității
După publicarea rezultatelor financiare joi seara pe Bursa din New York (NYSE),acțiunile Nike au crescut cu aproximativ 12%,reflectând reacția pozitivă a investitorilor la cifrele superioare estimării analistice. Profitul net trimestrial al companiei s-a ridicat la 1,5 miliarde dolari comparativ cu pierderile nete raportate anul trecut (790 milioane dolari).
Directorul general John donahoe a comentat: „Aceasta este o perioadă în care brandurile puternice pot deveni chiar mai influente; realitatea devine tot mai clar evidentizată fiecare trimestru.”
Previziuni optimiste pentru viitor
Nike anticipează că vânzările sale anuale vor depași pragul psihologic al celor 50 miliarde dolarilori în acest exercițiu financiar datorită cererii crescute și extinderii canalelor online. Estimările analistilor indicau anterior un total anual apropiat valorii de aproximativ 48,46 miliarde dolarilori.
Aceste rezultate sugerează nu doar o recuperare robusta post-pandemie ci si o consolidare continuu a poziției liderului global pe piața articolelor sportive.