Proiectul Centurii Mihăilești: Deschiderea Traficului Programată pentru 15 Noiembrie
Un drum de 3,2 km în construcție din 2011
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se confruntă cu dificultăți în finalizarea unui tronson rutier de aproximativ 3,2 kilometri,care face parte din Varianta de ocolire Mihăilești. Acest proiect a fost inițiat în anul 2011 și vizează realizarea unui drum cu două benzi pe sens, situat la câțiva kilometri distanță de București.
Noul constructor și progresele recente
După o serie lungă de întârzieri și rezilieri ale contractelor anterioare, lucrările au fost reluate anul acesta sub conducerea noului antreprenor Viarom Construct. Contractul semnat în decembrie 2020 are o valoare estimată la aproximativ 37 milioane lei și prevede un termen de execuție de un an. Lucrările au început efectiv în primăvara acestui an.Recent, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a confirmat că deschiderea oficială a centurii este programată pentru data de 15 noiembrie. „Am vizitat șantierul ieri după-amiază și am toată încrederea că lucrarea va fi finalizată înaintea termenului stabilit”, a declarat acesta.
Stadiul actual al lucrării
În prezent, echipele lucrează la aplicarea stratului final pe carosabil și finalizează detaliile legate de taluzuri la pasajele denivelate.De asemenea, se află într-un stadiu avansat cele două giratorii incluse în proiect, iar sistemele pentru iluminatul parcării și gestionarea apelor pluviale sunt aproape completate.
Cronologia problemelor întâmpinate
Proiectul centurii Mihăilești a avut un parcurs complicat încă din faza sa inițială. Început în urmă cu mai bine de un deceniu sub egida CNADNR (actual CNAIR),prima licitație a fost câștigată de compania spaniolă Contrat ingineria Y Obras; însă aceasta nu a demarat lucrările niciodată.Ulterior,o altă firmă spaniolă – Copisa Constructora Pirenaica SA – s-a angajat să finalizeze proiectul dar s-a confruntat cu probleme administrative severe care au dus la stagnarea lucrării timp îndelungat.
În urma acestor dificultăților repetate legate atât de birocrație cât și mobilizarea ineficienta a contractorilor anteriori, Ministerul Transporturilor a decis să rup contractele existente şi să reia procesul licitației pentru execuția lucrării.
Cu toate acestea, odată ce Viarom Construct s-a implicat activ pe șantier anul acesta, autoritățile sperăm că varianta ocolitoare va fi finalmente funcționalã până la sfârșitul acestui an.