Chromebookurile depășesc pentru prima dată cota de piață a Mac-urilor

27

Laptopurile Chromebook ale lui Google au depășit popularitatea Mac-urilor Apple pentru prima dată, sugerează analiștii.

Consultanța IDC a urmărit utilizarea sistemelor de operare, cum ar fi Microsoft Windows sau MacOS-ul Apple.

S-a descoperit că sistemul de operare Chrome, utilizat de laptopurile alimentate de Google, a ocupat pentru prima dată locul doi de la MacOS.

Sistemul – utilizat pe scară largă la laptopurile ieftine înmânate elevilor școlari pentru învățare la distanță – are acum o cotă de piață de 10,8%, a spus IDC.

Analiza, raportată pentru prima dată de site-ul de știri tehnologice Geekwire, a constatat că, în ciuda pierderii locului al doilea, cota de piață a MacOS a crescut de la 6,7% la 7,5% în 2020, în detrimentul Microsoft Windows.

Windows rămâne de departe cel mai popular sistem de operare, cu 80,5% din piață.

Restul de 1,2% este alcătuit din seturi de nișă, cum ar fi distribuțiile Linux, utilizate adesea de profesioniști.

Numerele IDC includeau computere desktop și laptop, dar nu tablete sau smartphone-uri.

Chromebookurile au fost lansate inițial în 2011. Sistemul de operare Chrome este un sistem de operare bazat pe web care se conectează în esență la aplicații online, mai degrabă decât să le ruleze pe hardware local puternic.

Chromebookurile sunt adesea mai ieftine decât alte opțiuni pentru laptopuri și sunt realizate de o serie de companii diferite. Gadget-urile ieftine au crescut treptat în popularitate de la lansare, dar în 2020 s-a înregistrat o explozie bruscă.

“Chromebookurile au fost cu adevărat în zona de creștere, deoarece Covid-19 a blocat școlile și educația”, a explicat analistul Gartner Ranjit Atwal.

„Acesta este cu adevărat momentul în care Chromebookul a devenit propriu. Nu numai că este un fenomen din 2020, dar pare să continue și în 2021”.

El a spus că afișarea puternică a platformei în mixul de computere a fost adusă de pandemie.

Multe dintre achiziții au fost făcute de cumpărători mari, cum ar fi școlile și chiar organismele naționale de educație – dar și părinții au jucat un rol.

“Nu există nicio îndoială că există o mulțime de consumatori care au trebuit să iasă și să cumpere notebook-uri mai ieftine pentru copiii mai mici – așa că nu au vrut să cheltuiască o sumă imensă de bani“, a spus dl Atwal.

„Este tipul potrivit de dispozitiv, la momentul potrivit, în scopul potrivit.”