Modelul Q8 E-tron are aerodinamică îmbunătățită, performanțe de încărcare și capacitatea bateriei este mai ridicată și o autonomie crescută de până la 600 km.
Vehiculul original complet electric al companiei Audi, E-tron, a fost lansat în 2019, a primit un face-lift, mai multă autonomie și un nou nume: Q8 E-tron 55 și Q8 E-tron Sportback.
Numele Q8 E-Tron face o „afirmație clară” că mașina este modelul de top printre SUV-urile și crossover-urile sale electrice, a spus Audi într-un comunicat.
Ambele Crossover-ul Q8 E-tron și Q8 Sportback E-tron beneficiază de o aerodinamică îmbunătățită, performanțe mai mari de încărcare și capacitatea bateriei a fost mărită și o autonomie crescută de până la 582 de km în versiunea SUV în cadrul testelor WLTP și până la 600 km în Versiunea Sportback, a spus Audi.
Un acumulator de 114 kilowați-oră mai dens energetic înlocuiește unitatea de 95 kWh în același spațiu.
Un model îmbunătățit
Versiunile de bază 50, cu două motoare electrice, generează 250 de kilowați în modul boost și 664 de newtoni metri de cuplu. Modelele midrange 55, de asemenea cu două motoare, generează 300 de kilowați în modul boost și 664 de newtoni metri de cuplu. Versiunile de top SQ8 sunt alimentate de trei motoare, o unitate în față și două motoare înșurubate pe puntea din spate.
În contextul putere-timp, modelul Q8 E-tron se poate încărca la o rată de 170 de kilowați, spune Audi, trecând de la 10 la 80% în 31 de minute cu un încărcător rapid DC.
De altfel, Q8 E-tron și Q8 Sportback E-tron vor ajunge în showroom-urile europene la sfârșitul lunii februarie. Lansarea pe piața din SUA va avea loc la sfârșitul lunii aprilie.
Prețul de bază pentru Q8 e-tron din Germania va fi de 74.400 de euro.
Aşadar, de la introducerea sa, Audi E-tron a avut vânzări de 150.000 de unități. Portofoliul electric al Audi cuprinde acum opt modele, iar până în 2026, compania va lansa doar modele complet electrice pe piața globală.