Pentru piaţa vehiculelor electrice, gigantul chinez Xiaomi, cunoscut pentru performanţele de vânzare din piaţa smartphone-urilor, îşi face oficial intrarea şi anunţă că această divizie a intrat într-un stadiu accelerat de dezvoltare, potrivit CNBC.
Numele subsidiarei este Xiaomi EV, iar investigaţiile pentru această linie de afaceri se ridică până acum până la 1,55 miliarde de dolari, conform unei comunicări anterioare din partea companiei.
Încă din luna martie din acest an, compania cu sediul în Beijing, declara că are planuri în această direcţie şi că va investiga echivalent a 10 miliarde de dolari în următorul deceniu.
Divizia Xiaomi EV are în prezent 300 de angajaţi, iar divizia este condusă de Lei Jun, fondatorul şi CEO-ul grupului chinez.
În planurile gigantului chinez se arată că echipa din această divizie, a realizat studii de piaţă extinse în ultimele cinci luni. Totodată, oamenii Xiaomi EV au vizitat alţi parteneri din industrie.
Divizia Xiaomi nu a prezentat până acum niciun prototip de vehicul electric.
În luna august Xiaomi a anunţat că a achiziţionat compania de vehicule autonome Deepmotion, într-o tranzacţie de 77,37 de milioane de dolari, prin care spunea că vrea să-şi îmbunătăţesc competitivitatea tehnologică a diviziei de vehicule electrice.
În prezent, se lansează astfel, într-o piaţă în care există startup-uri precum Nio sau Xpeng, dar şi jucători cunoscuţi preşum Tesla sau BYD.