Mai multe companii din Germania sunt interesate de potențialul României în domeniul logisticii intermodale, în special în ceea ce privește sectorul feroviar și maritim. În acest sens, o delegație oameni de afaceri din companiile germane s-a întâlnit cu mai multe companii românești interesate de posibile parteneriate.
În opinia sa, „România are un potenţial imens, încă neexploatat la maximum, în domeniul logisticii intermodale, iar situaţia actuală face cu atât mai important acest proiect, transformarea României într-un punct logistic vital devenind acum imperativă, a declarat Sebastian Metz, directorul general al AHK România.
Firmele germane, interesate de potențialul din România
Astfel, AHK România a organizat, în perioada 20 – 24 iunie 2022, o delegaţie de afaceri pentru companiile germane din domeniul logisticii intermodale, se arată într-un comunicat al companiei.
„Iniţiativa de extindere a activităţii acestor companii în România face parte din programul Ministerului Federal al Economiei şi Protecţiei Climatice (BMWK) pentru accesarea unor pieţe noi pentru IMM-uri germane şi se adresează firmelor româneşti şi germane interesate să dezvolte afaceri bilaterale în domeniul logisticii intermodale cu accent pe domeniul feroviar & maritim”, se menţionează în comunicat.
De altfel, principalul scop este promovarea pe plan local a serviciilor, sistemelor şi produselor germane din acest domeniu.
Concret, finalizarea reţelei transeuropene de transport (TEN-T) până în 2030-2050 reprezintă un angajament ferm al UE şi joacă un rol esenţial în asigurarea bunei funcţionări a pieţei interne şi în menţinerea competitivităţii globale. În România sunt încă necesare investiţii suplimentare semnificative în ceea ce priveşte transportul intermodal şi infrastructura feroviară şi maritimă/portuară pentru atingerea acestor obiective.
În acest context, AHK România a organizat la Bucureşti, Constanţa şi Galaţi delegaţia de afaceri pentru IMM-uri germane, ce a cuprins un eveniment de informare, întâlniri B2B şi vizite la obiective reprezentative, companii/proiecte relevante.
Aşadar, „Atunci când am propus această delegaţie Ministerului Federal al Economiei şi Protecţiei Climatice ştiam că România are un potenţial imens, încă neexploatat la maxim, în domeniul logisticii intermodale, iar situaţia actuală face cu atât mai important acest proiect, transformarea României într-un punct logistic vital devenind acum imperativă. Toţi trebuie să ne unim forţele pentru realizarea cu succes a acestui deziderat”, a declarat Sebastian Metz.
Întâlniri cu companiile românești interesate de parteneriate
Din informaţiile reprezentanţilor AHK România, evenimentul din 21 iunie, organizat la Hotspot Workhub din Bucureşti, a avut menirea de a ajuta firmele germane din domeniul logisticii, dar şi companiile româneşti prezente să-şi facă o impresie despre situaţia din România, despre proiectele planificate şi despre cele deja realizate în domeniul maritim şi feroviar.
În a doua parte a zilei cele cinci companii germane prezente, Barth + CO Spedition, Johann Dettendorfer Spedition Ferntrans, Kombiverkehr Deutsche Gesellschaft fur kombinierten Guterverkehr, Bayern Engineering, TX Logistik AG au avut întâlniri individuale cu peste 25 companii româneşti interesate de posibile parteneriate.
În zilele ce au urmat, companiile germane au purtat discuţii cu Primăria Galaţi, reprezentanţi ai Portului Galaţi, au efectuat o vizită amplă la Portul Constanţa şi au avut întâlniri la Ministerul Transporturilor.
Aşadar, „Pentru AHK România anul aniversar 2022 stă sub semnul sustenabilităţii, o temă extrem de actuală şi care nu poate fi ignorată. Sustenabilitate înseamnă investiţii în educaţie, cercetare şi dezvoltare, în calitatea vieţii din oraşele şi regiunile în care trăim. Sustenabilitatea presupune, de asemenea, sisteme economice durabile care să fie acceptate şi susţinute de societate. Pe acest complex tematic dorim să ne concentrăm în AHK Sustainabilityear 2022 şi, printr-o serie de evenimente, să iniţiem proiecte ‘verzi’, să provocăm la un dialog între actorii politici, economici şi societatea civilă şi să creăm idei noi, inovatoare pentru un viitor sustenabil”, se mai spune în comunicat.
În concluzie, companiile germane sunt pregătite să îşi pună la dispoziţie tehnologiile de care dispun, Know-how-ul şi Best Practice, pentru a aduce relaţiile economice bilaterale la un nou nivel.