Toate magazinele online înscrise pe platforma locală SaaS de eCommerce MerchantPro, au înregistrat o crescutere a numărului de comenzi cu 44% în primele şase luni ale anului, în timp ce valoarea comenzilor a crescut cu 62% în acelaşi interval de referinţă.
Situaţia din starea de urgenţă s-a menţinut şi, mai mult decât atât, a continuat trendul ascendent, semn că schimbarea de comportament a retailerilor şi clienţilor este mult mai profundă, iar migrarea spre achiziţiile online este o măsură mult mai sigură luată pe termen lung.
în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la nivelul celor aproximativ 1.500 de magazine din România active pe platforma MerchantPro, numărul tranzacţiilor a crescut în luna iunie cu aproximativ 50%. Iar, din perspectiva valorică, dinamica este mult mai mare, creşterea înregistrată fiind de 95% faţă de luna iunie 2019. Se remarcă o dinamică specială şi în evoluţia cifrelor de la săptămână la săptămână, în perioada 15-21 iunie creşterea fiind de 182% faţă de perioada similară a anului trecut.
„Am urmărit cu atenţie evoluţia de la săptămână la săptămână începând cu luna martie, iar tendinţa generată de pandemie a devenit noua normalitate: cumpărăturile online nu mai sunt un comportament forţat de context, ci adoptat de un segment tot mai mare de clienţi. Cifrele arată o schimbare profundă şi o migrare pe termen lung către online, atât din partea clienţilor – comportament reflectat de numărul şi valoarea comenzilor, cât şi din partea retailerilor – numărul magazinelor noi de pe platformă fiind într-o creştere permanentă”, spune Arthur Rădulescu, fondator ShopMania Net, care administrează MerchantPro.
Magazinele online active care utilizează platforma MerchantPro în România au listate un număr total de peste 5 milioane de produse. Astfel, compania a terminat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 500.000 euro, cifră de afaceri în creştere cu 15% faţă de anul anterior.
sursa: businessmagazine.ro