Dacia Duster, în Cartea Recordurilor drept cel mai accesibil SUV

Dacia Duster 4×4 , lansată la Geneva, a intrat în Cartea Recordurilor drept cel mai accesibil SUV (Sport Utility Vehicle), potrivit site-ului oficial al Cărţii Recordurilor.

Automobilul, lansat pe 2 martie 2010 la Salonul auto de la Geneva, poate fi achiziţionat în versiunea 4×2 (pentru 16.200 de dolari sau 11.900 de euro) sau în versiunea 4×4 (pentru 18.390 de dolari sau 13.900 de euro) devenind, astfel, cel mai accesibil SUV cu 7 locuri care poate fi achiziţionat pe piaţă.

Pentru început, Dacia Duster va fi comercializată în Europa, Turcia şi în Maghreb (Algeria şi Maroc), urmând ca, din iunie, autovehiculul să ajungă sub marca Renault în Ucraina, Orientul Mijlociu (Israel, Iordania, Siria, Liban, Egipt) şi în unele ţări din Africa. Noul model va fi produs şi în Brazilia, la uzina de la Curitiba, unde se mai fabrică modelele Sandero, Sandero Stepway şi Logan.

În România, Dacia Duster, al şaselea model al gamei producătorului româno-francez de automobile, va costa între 10.500 de euro, pentru versiunea 4X2, 1.6 şi 105 CP, şi 15.600 euro pentru varianta Laureate 4X4, 1.5 dCI şi 110 CP, potrivit informaţiilor publicate, marţi, pe site-ul Dacia Group.
Astfel, cea mai ieftină versiune a gamei este un 4X2, de 105 CP pe benzină şi va costa, începând din 2 martie, 10.500 de euro cu toate taxele incluse, în timp ce maximul pentru aceeaşi variantă, dar pe motorină şi cu dotări full-options, ajunge la 13.800 de euro.

În privinţa modelului Duster 4X4, tariful porneşte de la 12.300 de euro (cu toate taxele incluse) pentru versiunea 1.6 şi 105 CP şi atinge valoarea de 15.600 de euro pentru modelul diesel, de 1.5 dCI şi 110 CP. Duster este cu până la 5.000 de euro mai ieftin decât modelele concurente.

Primul SUV din istoria Dacia poate fi achiziţionat şi prin intermediul programului „Rabla”, demarat în acest an pe data de 18 februarie. Conform prezentării oficiale, primul model 4X4 de la Dacia este unul robust, fiabil şi uşor de întreţinut, destinat clienţilor care au nevoie în utilizarea cotidiană de un vehicul de teren cu capacităţi totale.

Cu o lungime de 431 de centimetri şi o lăţime de 182 de centimetri, Duster are dimensiuni compacte, gabaritul permiţându-i să evolueze atât într-un mediu urban, cât şi în utilizare off-road.
Design-ul maşinii este specific modelelor 4X4, iar caracteristicile principale sunt: aripile largi, bando-ul cromat al calandrului, bara de protecţie masivă, garda la sol supra-înălţată şi elementele de protecţie a caroseriei.

În interior, Dacia Duster oferă locuri confortabile pentru cinci adulţi, modelul asigurând ocupanţilor acelaşi nivel de spaţiu interior ca Dacia Logan berlină. Portbagajul poate avea, în funcţie de versiune, o capacitate de până la 475 de litri, iar cu bancheta din spate rabatată asigură un volum de depozitare de până la 1.600 de litri.

Din punct de vedere al siguranţei, modelul Duster beneficiază de sistemul ABS Bosch 8.1, echipat cu un repartitor electronic al forţei de frânare (EBV) şi cu asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU). În versiunea de serie, este echipat cu două airbag-uri frontale şi cu centuri de siguranţă în trei puncte, cu limitator de efort pentru locurile din faţă.

În funcţie de versiune, mai sunt disponibile două airbag-uri laterale pentru locurile din faţă, care asigură o protecţie suplimentară pentru ocupanţi în cazul unui şoc lateral.
Protecţia anticoroziune se realizează prin injectare de ceară în cavităţile caroseriei şi portierelor, etanşeizare prin aplicare de mastic, folosirea de ceara complementară pe piesele mecanice ale bazei rulante şi protecţie ranforsată a bazei rulante şi a pasajelor roţilor împotriva proiecţiilor de pietriş.

În timp ce variantele 4X2 sunt prevăzute cu motorizare Euro 4, versiunile 4X4 au Euro 5, ceea ce înseamnă că pentru acestea de urmă taxa de poluare va fi zero.
Consumul mediu este estimat la 5,1 litri/100 kilometri şi poate ajunge la 7,5 la sută pentru motorizările superioare.
Conform estimărilor oficiale ale constructorului de la Mioveni, SUV-ul Duster ar putea reprezenta, în acest an, 20 la sută din producţia uzinei din România, adică peste 60.000 de unităţi, fiind pe locul 3 ca volum după Sandero şi Logan Sedan.

În cadrul ediţiei aniversare a Salonului Auto de la Geneva, programat în perioada 4 – 14 martie, Dacia are cel mai mare stand din istoria mărcii, cu o suprafaţă totală de 770 de metri pătraţi, depăşind nume precum Saab, Daihatsu, Suzuki sau Dodge. În avanpremiera evenimentului, în zilele de 2 şi 3 martie, dedicate presei, sunt programate circa 100 de lansări de noi modele auto.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata