Publicitate
CONTACT
RSS
Financiarul
  • Ultimele Știri
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Imobiliare
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
    • Ştiinţă
    • IT
Citești Două entități Renault: una pentru mașini electrice, alta pentru activitățile legate de motoarele termice
Share
Aa
FinanciarulFinanciarul
  • Ultimele Știri
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Imobiliare
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
    • Ştiinţă
    • IT
Social
Website by PSK

Două entități Renault: una pentru mașini electrice, alta pentru activitățile legate de motoarele termice

Autor Redactia Financiarul 22 aprilie 2022 3 minute citire
Share

Financiar, Grupul Renault avea o capitalizare de 30 miliarde euro acum patru ani, când la conducere era Carlos Ghosn, iar în prezent capitalizarea a scăzut la sub 7 miliarde euro. Grupul auto analizează posibilitatea de a se „rupe” în două entități: una pentru mașini electrice, alta pentru activitățile legate de motoarele termice.

În contextul vânzărilor, compania Renault a scăzut mult în valoare, iar invazia rusească în Ucraina a dat o grea lovitură, din moment ce în Rusia grupul realiza peste 15% din volumul mondial de vânzări.

În comentariul unui internaut pe forumul Boursorama Banque: „Fără Nissan, Renault valorează zero euro”. Este un comentariu dur, dar sintetizează bine situația.

Citeste si:

Horoscop 27 septembrie. Moment decisiv pentru o zodie. Vezi cum i se schimbă viața
Ce inseamnă şi ce face ONJN, în România?
AMRCR nu este de acord cu pachetul de măsuri fiscale
Interesele României sunt mai presus de nemulţumirile celor că fac profituri de miliarde de euro

În prezent, grupul auto a lansat planul de relansare „Renaulution” care începea să dea roade, ideea fiind să se pună accent pe mașini mai puține, dar cu marjă mai mare de profit. Situația complicată în care a fost pusă Renault în Rusia pune însă mari piedici relansării.

Încă din februarie, șefii Renault analizau o posibilă scindare a Renault în două entități, iar subiectul devine și mai actual. O entitate se va concentra pe mașini electrice și activități din sfera mobilității, iar cealaltă se va concentra pe motoare termice, mai ales că marea majoritate dintre mașinile vândute de grup sunt cu motoare convenționale.

Aşadar, la ce ar ajuta scindarea? Cel puțin în teorie, fiecare dintre entități s-ar concentra pe ce se pricepe mai bine și ar trebui să se dezvolte mai rapid. Ar mai fi o explicație: investitorii sunt interesați de companiile producătoare de mașini electrice și tind să le valorizeze la un nivel mai ridicat. Producătorii de mașini electrice sunt considerate companii tech pe bursă, iar acest lucru ajuta în raport c alte companii „industriale”.

O posibilitate ar fi și ca Renault să găsească un partener industrial mare care să cumpere un pachet consistent de acțiuni la filiala axată pe motoare termice, ideea fiind de a reduce cheltuielile cu dezvoltarea, cercetarea și producția.

În viitor, Renault va reduce și investițiile în dezvoltarea de modele cu motoare termice și le va crește mult pe cele în domeniul electricelor. Acest lucru se vede deja: au apărut modele pur-electrice, au dispărut mai multe versiuni diesel.

Au fost lansate modele precum Renault Megane electric și Dacia Spring, vor fi lansate și SUV electrice, dar și mașini sport, sub marca Alpine.

Comparativ, Renault are modele interesante din industrie și poate analiza ce a mers bine și ce a mers rău în acele cazuri: Volvo a creat entitatea Polestar, iar Ford a anunțat și ea o împărțire a activităților.

De ce capitalizarea Renault a scăzut puternic?

– Scandalul Carlos Ghosn

– Eșecul fuziunii Fiat-Chrysler

– Covid

– Criza semiconductorilor

– Pandemia

– Războiul din Ucraina

Tag: companie, entităţi, vanzari
Distribuie acest articol
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Înapoi Care este îndemnul Agenției Internaționale a Energiei (AIE) și al Comisiei Europene?
Înainte Care este părerea lui Elon Musk, despre colonizarea planetei Marte?
Horoscop 27 septembrie. Moment decisiv pentru o zodie. Vezi cum i se schimbă viața

Horoscop 27 septembrie. Moment decisiv pentru o zodie. Vezi cum i se schimbă viața

Autor Financiarul 26 septembrie 2023 8 minute citire
Horoscop 27 septembrie. Moment decisiv pentru o zodie. Vezi cum i se schimbă viața

Horoscop 27 septembrie. Moment decisiv pentru o zodie. Vezi cum i se schimbă viața

Horoscop 27 septembrie. Află chiar acum ce te așteaptă în această zi în funcție de…

26 septembrie 2023

Ce inseamnă şi ce face ONJN, în România?

  În lume, industria jocurilor de noroc este un sector dinamic și provocator, care atrage…

26 septembrie 2023

AMRCR nu este de acord cu pachetul de măsuri fiscale

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) atrage atenția asupra faptului că implementarea directivei –…

26 septembrie 2023

Articole recomandate

Salariaţii din IT ar putea fi scutiţi de la plata contribuţiei la pilonul al II-lea

Autor Financiarul 9 septembrie 2023

De ce se teme Errol Musk, tatăl multi-miliardarului Elon Musk?

Autor Financiarul 5 septembrie 2023

Din ajustarea PNRR, la Sănătate, au fost reduse 740 de milioane de euro

Autor Financiarul 12 septembrie 2023

Comunicate de presa

Lefties vine în premieră în România, cu ultimele tendințe în modă la prețuri accesibile

Autor Continut Sponsorizat 8 septembrie 2023

Costul vieții și evoluția economiei îi îngrijorează pe românii din generațiile Millennials și Z

Autor Continut Sponsorizat 2 august 2023

Ghenadie Tampiza, Country Managerul liderului mondial în piața de scule electrice

Autor Continut Sponsorizat 11 iulie 2023

Fi la curent cu ultimele noutăți financiare. Vă aducem zilnic știri din economice, noutăți interne și externe. Citește zilnic cele mai noi știri 

  • Afaceri
  • Companii
  • Construcţii
  • Imobiliare
  • Asigurări
  • Casă și Grădina
  • Lifestyle
  • Educaţie
  • Sănătate
  • Timp Liber
  • Economie
  • Finanțe Bănci
  • Investiții
  • Bursă
  • Crypto
  • Economie
  • Finanțe Bănci
  • Investiții
  • Bursă
  • Crypto

Website by PSK

  • Home
  • Cookies
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni si Conditii
Financiarul.ro
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?