Effie Awards 2017 a adus două trofee Gold campaniei AQUA Scanner, dezvoltată de Cohn&Jansen JWT pentru AQUA Carpatica, la categoriile Non-Alcoholic Beverages și Brand Experience. Campania AQUA Scanner s-a aflat și printre finalistele pentru Grand Effie.
Încă de la început, AQUA Carpatica, apa cu cel mai mic conținut de nitrați din România, luptă pentru educarea și informarea consumatorilor despre beneficiile și importanța apei minerale naturale. Testul Purității, o mică bucată de hârtie, le-a dat românilor puterea de a testa apa pe care o beau: au fost verificate peste 1600 de ape de la robinet, 127 de râuri si 687 de fântâni.
Dar, chiar și astăzi, există ape îmbuteliate care conțin peste limita maximă de nitrați recomandată pentru bebeluși și sugari. Deși legea în Uniunea Europeană permite o limită maximă de nitrați de 50mg/L, medicii din întreaga lume găsesc această cifră mult prea permisivă. Ei consideră valoarea mult prea ridicată, fiind un risc în special pentru sugari și copii mici. Recomandarea lor este de maximum 10 mg nitrați la 1 litru de apă.
Cum legea nu obligă brandurile să treacă concentrația de nitrați pe etichetă, părinții nu au de unde să știe ce cumpără și nici nu își pun problema că o apă îmbuteliată ar putea să fie altfel decât potrivită.
În 2012, AQUA Carpatica și-a propus să schimbe legea apei, pentru a impune introducerea conținutului de nitrați pe etichetele tuturor apelor din România. În ciuda susținerii publicului, autoritățile nu au dat curs inițiativei.
Campania AQUA Scanner, propusă de Cohn&Jansen JWT, continuă lupta pentru puritate și pune din nou în mâna consumatorilor puterea de afla adevărul despre apele din România. Case study-ul campaniei poate fi urmărit aici:
Consumatorilor li s-a oferit un instrument simplu de verificare a purității apei: AQUA Scanner – o aplicație care îți spune informații detaliate despre orice apă de pe raft, indiferent de cele trecute pe etichetă. Scanând eticheta, consumatorii primesc toată informația necesară pentru a lua o decizie informată: concentrația de nitrați, dar și alți factori – PH-ul apei, concentrația de sodiu sau a altor minerale. Analiza tuturor apelor de pe piața de la acel moment a fost efectuată de către un laborator certificat. In plus, aplicația face compararea apelor foarte ușoară.
Noua aplicație a fost promovată printr-o campanie TV și digital. Spotul TV poate fi urmărit aici:
Pentru că s-a dorit ca aplicația să ajungă la cât mai mulți români, au fost alese canalele cu reach mare, care să ofere o vizibilitate importantă: canale TV naționale și digital, cu focus pe mobile, mediul cu cea mai mare creștere în România în 2016.
AQUA Scanner a avut peste 150.000 de download-uri, cu peste 4.500 de sesiuni pe zi în timpul campaniei. Campania a reușit să genereze vizibilitate problemei nitraților din apele îmbuteliate, generând un reach organic de 1.3 milioane de vizualizări.
Mai mult decât atât, Asociația Apelor Minerale a pornit la scurt timp după lansarea campaniei AQUA Scanner o campanie de educare despre puritatea apelor îmbuteliate, ceea ce a generat o expunere și mai mare a subiectului.
Iar în ceea ce privește întărirea poziției în top 3 categorie, AQUA Carpatica a reușit să-și depășească ambii competitori (Borsec – un brand cu o tradiție de peste 200 de ani; și Dorna Izvorul Alb – un brand foarte activ pe target-ul de părinți, ca și Aqua). În 2016 AQUA Carpatica a ajuns liderul pieței de apă plată îmbuteliată, cu creșteri semnificative în vânzări și market share.
AQUA Carpatica este brandul de apa ce îsi dorește să aducă inovație în categorie prin toate mijloacele folosite (packaging, marketing, modalități de comunicare), iar proiectul AQUA Scanner se aliniază acestor obiective. Prin tot ceea ce întreprindem dorim să fim mai aproape de consumatori si să schimbam relația dintre aceștia și produsele noastre. Prin această filozofie de comunicare și prin transpareță aratată chiar de la lansare, construim o relatie de încredere și loialitate cu consumatorii noștri și redefinim conceptul de apă sanatoasă și pură.