Farmec, un brand românesc cu tradiție

Farmec este cel mai mare brand românesc de cosmetice. În prezent, compania activează și pe piața internațională de produse de îngrijire personală, fiind prezentă în peste 30 de țări din întreaga lume. SUA, Grecia, Italia, Cehia, Norvegia sunt doar câteva dintre statele pentru care Farmec SA Cluj-Napoca – așa cum se numește, în documentele oficiale, firma despre care vorbim astăzi – reprezintă un nume sonor. 

În mare parte, succesul și popularitatea brandului se datorează produselor care îmbină tradiția și inovația și care se adresează unei categorii vaste de public. 

Farmec, o marcă autohtonă cu peste 120 de ani de istorie 

De mai bine de un secol, compania clujeană Farmec oferă consumatorilor de pe piața authtonă și nu numai o gamă variată de produse cosmetice și de igienă personală la costuri accesibile. Sub umbrela Farmec se află mai multe mărci, cele mai cunoscute dintre acestea fiind Ana Aslan, Aslavital, Doina, dar mai ales Gerovital Plant și Gerovital H3. Cum a reușit compania să fie lider de piață timp de peste 120 de ani? Ei bine, se pare că rețeta succesului în acest caz cuprinde două ingrediente care, deși aflate în antiteză la prima vedere, creează o simbioză perfectă; pe de-o parte, vorbim despre tradiție, cercetătorii români descoperind ”secretul tinereții” în anul 1967, atunci când Ana Aslan a creat prima formulă anti-ageing, respectiv Gerovital. Pe de altă parte, este vorba despre inovație, formulele precum și gama de produse Farmec diversificându-se și îmbunătățindu-se constant. 

Deși, inițial, produsele fabricate sub umbrela brandului erau destinate femeilor cu tenul matur, în prezent compania realizează peste 400 de produse cosmetice care se adresează atât femeilor, cât și bărbaților, indiferent de vârstă. În plus, din portofoliul farmec.ro fac parte și produse special concepute pentru copii, cum este cazul produselor de protecție solară, de exemplu. 

De altfel, misiunea farmec se bazează pe evoluție constantă, de aceea reprezentanții săi mizează în continuare pe extinderea ofertei de cosmetice, a rețetelelor de magazine de brand, precum și a investițiilor necesare pentru activitățile de cercetare și de dezvoltare. 

Farmec în cifre 

Farmec câștigă o bilă albă nu doar la capitolul notorietate, ci și în ceea ce privesc statisticile. Dacă ar fi să analizăm performanța companiei în cifre, atunci trebuie să menționăm faptul că Gerovital este brandul nr.1, pe categoria Îngrijirea feței, cu o cotă de piață valorică de 25% din Total România Retail. De asemenea, pe segmentul Curățarea bucătăriei, o altă marcă proprie a brandului deține prima poziție cu o cotă de piață volumică de peste 38% din Total România Retail. 

În același timp, Farmec se numără printre primii producători autohtoni de cosmetice care dispun de o rețea de magazine proprii, începând din anul 2016. 

Parcursul Farmec este un exemplu de urmat în mediul de afaceri, reprezentând totodată un punct de afaceri pentru antreprenoriatul din România. 

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata