Reţeaua de magazine agricole în România, Agroland Business Systems SA, a încheiat o ofertă de obligaţiuni corporative desfăşurată între 3 şi 5 martie, obţinând o finanţare de 8,08 milioane de lei pentru a dezvolta un nou concept de magazin, potrivit unui comunicat remis marţi AGERPRES.
„Ca urmare a interesului crescut din partea investitorilor, emitentul a decis închiderea anticipată a ofertei în prima zi în care suma subscrierilor a depăşit valoarea ofertei şi, de asemenea, a hotărât suplimentarea acesteia, pentru a putea oferi obligaţiuni tuturor investitorilor care au subscris. Astfel, numărul total de obligaţiuni subscrise a fost de 80.803, în timp ce numărul total de subscriitori unici (obligatari) a fost de 88”, se menţionează în comunicat.
Obligaţiunile emise de Agroland Business Systems SA au scadenţa în 5 ani şi o rată a cuponului fixă, de 9% pe an, plătibilă semestrial. Oferta de obligaţiuni corporative a fost intermediată de Tradeville, lider de piaţă în tranzacţionarea online din România.
„Este o nouă ocazie cu care vedem un interes foarte crescut din partea investitorilor pentru această formă de plasare a unei părţi din economiile disponibile la dobânzi competitive. În acelaşi timp, este o excelentă variantă de finanţare pentru business-uri şi antreprenori care vor să-şi extindă afacerile. Punând la dispoziţie soluţii online şi mobile de investiţie, Tradeville facilitează apropierea investitorilor de antreprenori”, a declarat Mihaela Bîciu, director general, Tradeville.
Fondatorul şi administratorul Agroland, Horia Cardoş, a declarat că urmăreşte de mai mult timp oportunitatea de a finanţa dezvoltarea afacerilor prin piaţa de capital din România.
„Împreună cu partenerii de la Tradeville, am reuşit să atragem chiar mai mult capital decât ne-am propus în acest moment, într-un interval de timp foarte scurt. Doresc să-mi exprim respectul şi recunoştinţa către cei 88 de investitori care au avut încrederea să investească în compania noastră! Capitalul atras va fi folosit pentru a dezvolta un nou concept de magazin, care va răspunde cerinţelor clienţilor noştri şi va aduce inovaţie pe segmentul de piaţă ferma, pet-care şi gardening.”, a menţionat Horia Cardoş.
Pe 6 martie 2020 a avut loc tranzacţia aferentă ofertei în sistemul de tranzacţionare administrat de Bursa de Valori Bucureşti, ceea ce înseamnă că data emisiunii (data la care va avea loc decontarea tranzacţiei sus-amintite) va fi 10 martie 2020, iar data scadenţei finale va fi 10 martie 2025.
Astfel, Agroland Business System SA deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, compusă atât din magazine proprii cât şi în franciză. Compania este condusă de omul de afaceri Horia Cardoş care deţine şi participaţia majoritară în cadrul acţionariatului societăţii. Numărul de magazine Agroland a crescut constant în timp, ajungând la 247 la sfârşitul lunii februarie 2020.
Tradeville este un broker cu vechime de 25 de ani pe piaţa de capital din Romania şi oferă clienţilor de retail acces facil şi rapid la Bursa de Valori Bucureşti şi la marile burse internaţionale. La Tradeville deschiderea conturilor de tranzacţionare este 100% online, clienţii putând investi de pe orice device, inclusiv de pe smartphone-uri.