Ford va investi aproximativ 400 milioane de dolari pentru noul Explorer

Ford Motor Co va investi aproximativ 400 milioane de dolari pentru construirea unei noi versiuni a modelului Ford Explorer la finalul acestui an, ceea ce va duce la crearea a 1.200 noi locuri de muncă, a anunţat marţi (26 ianuarie 2010) compania americană, transmite Reuters.

Compania doreşte să introducă schimbul al doilea la fabrica de asamblare din Chicago şi să crească producţia pentru modelul Explorer la o fabrică din apropiere de Chicago. Ford Explorer este produs la ora actuală la o uzină în Kentucky.
Producţia noului SUV Explorer va începe în trimestrul al patrulea al anului. Investiţiile presupun aproximativ 180 milioane pentru fabricile din apropierea oraşului Chicago şi 220 milioane pentru costurile de lansare şi fabricaţie, au anunţat reprezentanţii Ford.

Ford construieşte modelele Ford Taurus şi Lincoln MKS la fabrica din Chicago, care are la ora actuală aproximativ 1.200 muncitori, într-un singur schimb. Fabrica avea aproximativ 2.300 de muncitori înainte de a trece la un singur schimb, în vara lui 2008. Explorer a avut profituri mari în timpul perioadei de explozie a SUV-urilor, în urmă cu 10 ani, şi rămâne o componentă cheie a liniei de producţie a constructorului auto american.

Vânzările au crescut la peste 445.000 în 2000 şi au atins o medie de aproximativ 412.000 de unităţi pe an în perioada 1995-2003. În 2009, vânzările au scăzut cu 35 la sută faţă de 2008, la 52.190 de unităţi. Ford a construit versiunea actuală a modelului Explorer la uzina de asamblare Louisville din Kentucky.
Singurul mare producător auto din SUA care nu a fost nevoit să se plaseze sub protecţia legii falimentului, Ford a anunţat că se aşteaptă la un profit solid în 2011. Mulţi analişti economici consideră că Ford va avea profit şi în 2010.

Marţi, la Bursa de la New York, acţiunile Ford au crescut cu 30 de cenţi, sau 2,7 la sută, la 11,33 dolari. Grupul american Ford a devenit acţionar majoritar la Automobile Craiova în septembrie 2007, când a achiziţionat 72,4 la sută din companie de la statul român, suma plătită fiind de 57 de milioane de euro.
Această fabrică se alătură altor şapte uzine de asamblare, precum şi celor 13 fabrici de producţie de motoare, transmisii, turnare, forjare, matriţare, piese şi componente (incluzând companiile joint venture) din întreaga Europă.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata