Grupul tehnologic chinez Tencent a inversat două trimestre succesive de scădere a veniturilor și a declarat că este „bine poziționat” pentru a beneficia de încetarea politicii zero-Covid a țării.
Grupul tehnologic a înregistrat venituri trimestriale de 145 miliarde de Rmb5 (21 miliarde de dolari) în cele trei luni până în decembrie, o creștere de 1% față de aceeași perioadă a anului precedent și în conformitate cu previziunile analiștilor. Profitul net al Tencent a crescut cu 19%, la 29,7 miliarde de Rmb, ușor peste estimările analiștilor.
Directorul executiv Pony Ma a adoptat miercuri un ton optimist, afirmând că societatea este poziționată pentru a „beneficia de” o „revenire a creșterii economice din China(‘s), pe care activitatea utilizatorilor noștri sugerează că este în curs de desfășurare”.
Vânzările companiei au fost reduse până la sfârșitul anului 2022, pe măsură ce China a ieșit din restricțiile zero-Covid, dar brațul său fintech a înregistrat de atunci o „creștere de două cifre” în primul trimestru al acestui an, deoarece consumatorii s-au întors în magazine odată cu redeschiderea Chinei.
Tonul optimist al lui Ma vine după ce Beijingul a comunicat investitorilor că își ușurează represiunea de reglementare asupra giganților săi de internet în încercarea de a promova creșterea.
Tencent, cea mai valoroasă companie chineză după capitalizarea bursieră, și-a redus imperiul de internet după ce autoritățile de reglementare au exercitat presiuni asupra sa pentru a reduce dimensiunea amprentei sale în cadrul unei măsuri mai ample de combatere a monopolului. În timpul ultimelor rezultate financiare din noiembrie, Tencent a anunțat că va cesiona cea mai mare parte a participației sale de 22 miliarde de dolari în serviciul de livrare Meituan pentru a produce un dividend pentru acționari. La sfârșitul anului 2022, valoarea participațiilor deținute de Tencent în companiile din portofoliul său era de 84 de miliarde de dolari.
„În 2022, am făcut o treabă bună în ceea ce privește reducerea costurilor și creșterea eficienței. În 2023, vom continua în această direcție. Este necesar să reducem grăsimea și să creștem musculatura”, a declarat Ma.
Tencent a intensificat investițiile în Channels, funcția de videoclipuri scurte încorporată în super-aplicația sa omniprezentă WeChat, după ce a rămas în urma popularității crescânde a platformei Douyin a ByteDance, aplicația soră a TikTok. Această investiție a făcut ca timpul petrecut pe conturile video WeChat să se tripleze în 2022 față de anul precedent, a declarat miercuri compania.
În timp ce veniturile Tencent din jocurile de noroc interne au scăzut cu 6%, ajungând la 27,9 miliarde de Rmb, achizițiile sale de studiouri de jocuri de peste hotare au ajutat veniturile din jocurile internaționale să crească cu 5%, ajungând la 13,9 miliarde de Rmb, datorită succesului popularelor francize Valorant și League of Legends.
„Creșterea jocurilor a fost solidă, iar o creștere mai bună decât se aștepta în trimestrul al patrulea a facturilor ar trebui să fie de bun augur pentru veniturile de la începutul anului 2023”, a declarat Robin Zhu, analist de internet din China la Bernstein. El a adăugat că a existat o „traiectorie pozitivă” în jocurile de peste hotare ale Tencent, în ciuda vânturilor de cap valutar în al patrulea trimestru, care a împins în jos veniturile din acest sector.
Tencent a răscumpărat acțiuni în valoare de 12 miliarde de Rmb în al patrulea trimestru. Aceasta a anunțat că președintele său și cel mai important negociator, Martin Lau, va părăsi consiliul de administrație la întâlnirea anuală din acest an, dar va rămâne președinte și președinte al comitetului de investiții.
Sursa – www.ft.com