H&M înregistrează pierderi și se angajează să reconstruiască încrederea în China, în urma reacțiilor privind situația din Xinjiang

H&M a raportat miercuri o pierdere trimestrială și a declarat că a fost dedicată recâștigării încrederii cumpărătorilor din China, după o reacție recentă acolo, după comentariile făcute anul trecut asupra regiunii Xinjiang.
Al doilea cel mai mare retailer de modă din lume a fost supus focului consumatorilor și oficialilor din China după ce o declarație H&M din 2020 a reapărut pe rețelele de socializare. În aceste comentarii, H&M și-a exprimat îngrijorarea cu privire la rapoartele privind munca forțată în regiunea de vest a Xinjiang, spunând că nu va mai furniza bumbac de acolo.

Într-o declarație alături de rezultatele trimestriale, H&M a transmis că angajamentul său față de China a rămas puternic și că a fost dedicat recâștigării încrederii clienților, colegilor și partenerilor de afaceri de acolo.

„Lucrând împreună cu părțile interesate și partenerii, credem că putem lua măsuri în eforturile noastre comune pentru dezvoltarea industriei modei, precum și pentru a servi clienții noștri și a acționa într-un mod respectuos”, a spus acesta.

Ultima declarație nu a făcut nicio mențiune specifică asupra Xinjiang.
China este a patra cea mai mare piață de vânzări a H&M și cea mai mare piață de aprovizionare.

„Am văzut în trecut că mărci precum Nike și H&M rezolvă controverse similare și mențin vânzări relativ puternice, cu toate acestea, pe termen scurt, credem că H&M ar putea avea un impact negativ asupra vânzărilor sale pe marea și în creștere piață chineză”, analistul RBC Capital Markets, Richard Chamberlain a spus într-o notă.

Acțiunile H&M au scăzut cu 2% la tranzacțiile timpurii.

Cu multe dintre magazinele sale închise din cauza pandemiei coronavirusului, H&M a raportat o pierdere pretax pentru perioada decembrie-februarie, primul trimestru fiscal, de 1,39 miliarde coroane (159 milioane dolari), față de un profit de 2,50 miliarde de ani înainte.
Analiștii chestionați de Refinitiv au prognozat în medie o pierdere de 1,41 miliarde de coroane.

Vânzările în perioada 1-28 martie au crescut cu 55%, măsurate în monede locale.

H&M a declarat că nu va propune un dividend la adunarea generală anuală, dar a văzut perspective bune pentru unul în a doua jumătate a anului.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata