Apple a înregistrat o creștere importantă a cererii în India, determinată de o creștere a vânzărilor de iPhone recondiționate în cea de-a doua cea mai mare economie din Asia.
iPhone a reprezentat 11% din vânzările secundare de smartphone-uri în India anul trecut, în creștere de la 3% în 2021, ceea ce îl face „marca recondiționată cu cea mai rapidă creștere în India”, potrivit datelor de la Counterpoint Research, un grup de informații de piață.
Apple și-a pus speranțele de creștere viitoare în India, în timp ce gigantul tehnologic american încearcă să își sporească cota de piață a celei de-a treia piețe de smartphone-uri din lume.
Directorul general Tim Cook s-a întâlnit cu prim-ministrul Narendra Modi în aprilie, când a deschis primele două magazine Apple ale companiei în această țară. De asemenea, producătorul iPhone își consolidează operațiunile de producție incipiente din India, în timp ce încearcă să își reducă dependența de China.
Cota Apple de smartphone-uri noi în India a crescut la 5% anul trecut, de la 1% în 2019. Cererea a fost limitată de prețul de lux, deoarece prețul mediu de vânzare al unui nou iPhone este de 80.000 rupii sau aproape 1.000 de dolari.
Dar marca a înregistrat un interes fără precedent pe piața smartphone-urilor la mâna a doua, care acționează ca o poartă de acces la rețeaua de produse și servicii Apple.
iPhone-urile recondiționate „se vând ca pâinea caldă”, a declarat Glen Cardoza, un analist de la Counterpoint, cu sediul în Mumbai. Cercetarea a constatat că volumele au crescut cu o cincime în 2022, de patru ori mai mult decât media globală.
Directorul general Tim Cook, în dreapta, la deschiderea noului magazin Apple din New Delhi, al doilea magazin deținut de companie în India © Prakash Singh/Bloomberg
Dispozitive atât de vechi precum iPhone 6, lansat în 2014, își găseau încă a treia sau a patra viață pe piața indiană, în timp ce modelele echipate cu 5G – iPhone 12 și mai sus – erau deosebit de „prețioase”, a adăugat Cardoza.
„Clienții care doresc să cumpere un iPhone în viitor sunt cei care, în mod normal, cumpără iPhone-uri la mâna a doua, doar pentru a le testa, doar pentru a învăța cum să le folosească”, a declarat Deven Meher, un director de vânzări la Prowesses Enterprises din Mumbai, care vinde produse Apple recondiționate și reutilizate.
În ceea ce privește vânzările de smartphone-uri noi, Apple este singura companie majoră care se așteaptă să crească livrările globale în acest an. Acest lucru se datorează în mare parte Indiei, unde se estimează că livrările de iPhone vor crește cu „un masiv” 31% în 2023, comparativ cu 2% în China și niciunul în SUA, cele mai mari două piețe ale sale, potrivit Counterpoint.
Popularitatea iPhone-ului la mâna a doua se datorează parțial robusteții dispozitivului în comparație cu concurenții, spun analiștii. La nivel global, jumătate din piața smartphone-urilor recondiționate este capturată de Apple.
„Apple este o marcă cu o valoare de revânzare mult mai mare”, a declarat Harshit Pandey, consultant senior cu sediul în Bengaluru la Redseer Strategy Consultants. Un iPhone „trece prin trei sau patru mâini înainte de a deveni învechit”.
Analiștii au declarat că creșterea pieței secundare a iPhone ar putea fi semnificativ mai mare, dar oferta a fost limitată de doi factori majori.
Țara dominată de Android are în prezent o bază mică de iPhone-uri recondiționate disponibile. Între timp, Delhi a interzis în mare măsură importul de telefoane uzate din străinătate din 2012, din cauza preocupărilor că ar putea avea un impact asupra inițiativelor de sprijinire a producției interne.
Apple, care susține piața secundară datorită inițiativelor sale de sustenabilitate și pentru că este probabil ca proprietarii de iPhone să rămână cu Apple pe termen lung, a făcut lobby împotriva acestei legi în ultimul deceniu, potrivit a două persoane familiare cu acest efort, dar fără succes. Apple a refuzat să comenteze.
„Apple are o atracție durabilă și aspirațională în rândul cumpărătorilor din India”, a declarat Prabhu Ram, șeful grupului de informații din industrie la CyberMedia Research. „Saliența și loialitatea mărcii (sunt) foarte puternice”.
Sursa – www.ft.com