Reputația contează. Întrebați-l pe Roland Rudd, PR al orașului. Cea mai recentă tranzacție a sa – care implică cumpărarea de către KKR a FGS, grupul global de comunicare pe care îl prezidează, la o evaluare de 1,4 miliarde de dolari – îi întărește și mai mult acreditările pentru perspicacitatea financiară.
Se așteaptă ca KKR să achiziționeze mai mult de 30% din FGS, o companie formată prin fuziunea Finsbury din Londra cu Hering Schuppener din Germania și colegul american Sard Verbinnen.
O mică parte din această sumă va proveni de la gigantul de publicitate WPP, care deține 57,4% din FGS și va păstra o majoritate. Golden Gate Capital va vinde întreaga sa participație de 6 până la 7 procente. Angajații seniori ai FGS, care dețin aproximativ 36% din companie, vor vinde aproape jumătate din participația lor colectivă.
Tranzacția le permite partenerilor să monetizeze o mare parte din capitalul lor la o evaluare ridicată, în jur de 15 ori ebitda 2023. Și va oferi grupului PR acces la fluxul constant de tranzacții al KKR.
În sens mai larg, tranzacția evidențiază modul în care s-a schimbat activitatea de PR. S-au dus zilele în care un întreg magazin de PR se învârtea în jurul unuia sau a două persoane extrem de bine puse în rețea – aparent lipsite de pretenții, dar cu capacitatea de a da acel apel telefonic crucial care ar putea schimba cursul unei tranzacții. Acestea sunt acum companii mari, globale. FGS are 1200 de persoane. Rivalul Brunswick are 1500.
Acest lucru ajută la explicarea motivului pentru care fondurile de investiții private își bagă nasul. KKR, cu numerar care arde o gaură în buzunar de la ultima sa strângere de fonduri europene, este doar cel mai recent exemplu. Brunswick a strâns bani de la BDT Capital Partners în 2021, în timp ce rivalul Tulchan, mult mai mic, s-a vândut recent la Teneo, finanțat de capital privat.
Adevărat, vremurile nu sunt grozave pe piețele de capital. Dar grupurile de relații publice nu mai sunt la fel de dependente ca înainte de onorariile mari și unice din tranzacțiile de fuziuni și achiziții. Gestionarea crizelor oferă un flux util de venituri anticiclice. Iar aceste grupuri sunt angajate pentru a îmbunătăți brandul personal al directorilor executivi. Chiar și în caz de furtună, o mare parte din balast va dispărea înainte ca onorariile lor să fie reduse.
Sursa – www.ft.com