Lindt vrea să detroneze Godiva pe piaţa ciocolatei premium

Grupul elveţian Lindt & Spruengli AG vrea să detroneze Godiva până în 2020 şi să devină cel mai mare comerciant de ciocolată premium din lume, informează Bloomberg.

Pentru a putea atinge acest obiectiv, Lindt intenţionează să deschidă câte 20-30 de magazine în fiecare an, a precizat grupul elveţian, care în paralel a raportat marţi o creştere de 11% a profitului net în 2015.

În prezent, Lindt are peste 300 de magazine şi trebuie să-şi accelereze ritmul expansiunii dacă vrea să-şi devanseze rivalul Godiva, care are deja peste 450 de magazine. Anul trecut, Lindt a deschis 50 de magazine, dintre care 16 în Brazilia, iar vânzările cu amănuntul au crescut cu peste 20%, mai rapid decât majorarea cifrei de afaceri a companiei.

„Dacă continuăm în acest ritm vom ajunge pe prima poziţie”, a declarat directorul general Ernst Tanner, adăugând că Lindt vrea să aibă o „prezenţă mondială” în timp ce Godiva are o poziţie foarte puternică pe anumite pieţe precum America de Nord şi Japonia.

Ernst Tanner a precizat că în cursul acestui an Lindt va deschide primul său magazin la Moscova şi are de gând să îşi extindă reţeaua de magazine din Brazilia, Franţa şi Marea Britanie.

În paralel, Lindt a anunţat o majorare a dividendelor cu 10%, în condiţiile în care în 2015 profitul său net a crescut cu 11,2%, până la 381 milioane franci (348 milioane de euro), profitul operaţional a crescut cu 9,4% până la 518,8 milioane franci iar cifra de afaceri s-a majorat cu 7,1%, până la 3,65 miliarde de franci. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata