Dacia își redefinește strategia în colaborare cu Geely
În cadrul unei prezentări recente, Dacia a anunțat o serie de inițiative strategice menite să îmbunătățească performanța companiei, în special prin parteneriatul cu Geely. Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault, a subliniat că Dacia va viza dezvoltarea unor modele mai mari și va urmări creșterea marjei operaționale.
Obiectivele pentru 2030: Segmentul C și dublarea producției
Conform planurilor pe termen lung, Dacia intenționează ca până în 2030 să atingă un procent de 40% din vânzările sale provenind din segmentul C. În prezent, modelul Jogger este cel mai mare vehicul al mărcii, însă se preconizează lansarea unui nou model denumit Bigster până în 2025. De asemenea, compania va introduce alte două modele noi care nu au fost încă detaliate.
Colaborarea cu Geely: Proiectul Horse
Dacia va beneficia de o colaborare strânsă cu Geely prin intermediul proiectului Horse. Cele două companii au semnat un acord cadru care le permite să dezvolte împreună soluții inovatoare pentru sisteme de propulsie. Noua entitate creată va funcționa ca un furnizor global independent și se va concentra pe producția motoarelor hibride și tehnologii ecologice.
Aspiratii financiare și strategii de costuri
Dacia are în prezent o marjă operațională estimată la 10%,dar obiectivul este atingerea unei valori de 15% până în anul 2030. Această creștere se bazează pe extinderea ofertei către segmentul C unde profitabilitatea este considerabil mai mare.
Inovație și sustenabilitate
Luca de Meo a evidențiat că Dacia își propune să adopte o abordare inovatoare bazată pe eficiență costurilor prin inginerie centrată pe design-to-cost și un model industrial competitiv. De asemenea, compania plănuiește să contribuie la dezvoltarea motorizării choice prin cooperarea cu proiectele dedicate energiei verzi.
Această strategie ambițioasă marchează o etapă crucială pentru Dacia într-un sector auto aflat într-o continuu proces de transformare tehnologică și ecologică.