Marile companii farmaceutice trebuie să se extindă pe pieţele emergente

Principalii producători de medicamente trebuie să acţioneze rapid pentru a se adapta noii ordini mondiale în care unele dintre pieţele emergente par hotărâte să detroneze unele dintre pieţele naţionale în ceea ce priveşte vânzarea de produse farmaceutice, avertizează un raport dat publicităţii marţi, 16 martie, şi preluat de cotidianul american New York Times.

Potrivit raportului, realizat de IMS Health, o companie de cercetare cu sediul în Norwalk, Connecticut, anul viitor, vânzările de medicamente în China le vor depăşi pe cele din Franţa şi Germania, în timp ce Brazilia va cumpăra mai multe medicamente decât Marea Britanie.
Raportul avertizează asupra faptului că dacă numele mari din industria farmaceutică nu vor lua rapid măsuri pentru a se extinde pe pieţele emergente, ele vor pierde ocazii importante de dezvoltare şi vor pierde aceste pieţe în favoarea actorilor locali.

Creşterea anuală a vânzărilor farmaceutice pe pieţe mature cum ar fi SUA şi Europa Occidentală s-a încetinit la sub 10 la sută în ultimii opt ani. Scăderea are drept cauză atât criza economică globală, cât şi preluarea patentelor de la unele firme importante de medicamente, recurgerea din ce în ce mai frecventă la medicamente generice, investiţiile reduse în biotehnologie şi restricţiile guvernamentale mai dure pe piaţa farmaceutică, susţine raportul.

Potrivit IMS, piaţa farmaceutică din SUA a avut anul trecut vânzări de aproximativ 300 de miliarde de dolari, cu o rată a creşterii anuale de 5 procente. Şi chiar dacă Congresul adoptă legislaţia privind sănătatea, care, potrivit unui raport al Credit Suisse, ar putea creşte vânzările de medicamente până la 10,7 miliade de dolari, impactul asupra ratei creşterii va fi mai degrabă minim.

Prin contrast, susţine IMS, 17 pieţe emergente vor înregistra o creştere semnificativă. Acestea au fost grupate de către IMS în trei grupuri în ordinea descendentă a creşterii valorii pieţei. Dacă în primul grup intră doar China, al doilea este alcătuit, printre altele, de Brazilia, Rusia şi India, urmat de cel format de ţări cum ar fi Venezuela, Polonia, Argentina, Turcia şi Mexic.

Anul trecut, aceste ţări au fost responsabile pentru 123 de miliarde – aproximativ 16% – din cele peste 770 de milioane de dolari obţinute din vânzarea totală de medicamente, susţine IMS, iar vânzările de pe pieţele emergente au reprezentat 37% din creşterea industriei. Până în 2013 se estimează că aceste ţări vor aduce 90 de miliarde suplimentari vânzărilor de medicamente şi vor reprezenta 48% din creşterea industriei farmaceutice.

Per ansamblu, pieţele emergente vor fi responsabile pentru aproximativ 21% din totalul vânzărilor de medicamente în 2013, au declarat ntr¬un interviu responsabilii IMS. De asemenea, China, liderul pieţelor emergente, va realiza vânzări suplimentare de 40 de miliarde, până în 2013.
Mai mulţi producători europeni de medicamente, printre care Novartis, Sanofi-Aventis şi GlaxoSmithKline, au înregistrat progrese prin cumpărarea unor companii locale, prin intensificarea parteneriatelor locale în respectivele ţări sau prin investiţii majore în cercetare şi dezvoltare pe pieţele emergente.

Per ansamblu însă, principalii producători de medicamente la nivel mondial se descurcă prost pe pieţele emergente, cele mai importante 15 companii, printre care Pfizer, Merck şi Eli Lilly, obţinând mai puţin de 10 la sută din vânzări de pe pieţele emergente, susţine IMS.

Pentru a face afaceri profitabile în aceste ţări, producătorii de medicamente trebui să îşi adapteze abordările la dinamica specifică şi la provocările cu care se confruntă aceste pieţe, susţine Murray Aitken, vicepreşedinte la IMS, precizând că unele pieţe emergente pentru medicamente au fost în particular lovite de criza economică. ‘În România, situaţia este mai degrabă sumbră’, precizează eĘ adăugând că şi piaţa din Turcia nu este într-o stare bună.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata