Compania mamă a Facebook a dezvăluit cel mai recent dispozitiv de realitate virtuală, semnalând un angajament continuu de a construi un „metavers” plin de avataruri, încercând în același timp să atragă atenția înainte de lansarea anticipată a căștilor rivalului Apple săptămâna viitoare.
Într-un videoclip postat joi pe contul său de Instagram, directorul executiv al Meta, Mark Zuckerberg, a provocat noul produs Quest 3, care va fi pus în vânzare în toamnă. Acesta dispune atât de tehnologii de realitate virtuală, cât și de realitate augmentată – cunoscută sub numele de „realitate mixtă” – permițând utilizatorilor să interacționeze în medii complet digitale, precum și grafică suprapusă pe lumea reală.
Zuckerberg a numit-o „cea mai puternică cască Meta de până acum”, cu un hardware cu 40% mai subțire și o performanță grafică dublă.
Dezvăluirea Meta reprezintă un efort de a oferi consumatorilor un dispozitiv accesibil înainte ca Apple să prezinte cel mai recent produs al său lunea viitoare, în cadrul conferinței anuale a dezvoltatorilor producătorului iPhone.
În timp ce căștile Apple ar trebui să coste aproximativ 3.000 de dolari, Quest 3 va fi vândut pentru 499 de dolari. Prețul modelului Quest 2 va fi redus cu 100 de dolari la 299 de dolari.
„Speculațiile privind intrarea așteptată a Apple pe piața VR (domină) discursul tehnologic, iar Meta este în mod clar dornică să reamintească tuturor despre acreditările sale în acest spațiu”, a declarat Leo Gebbie, analist la CCS Insight, o companie de consultanță în domeniul tehnologiei. „(Meta) va dori să își impună autoritatea în fața noii concurențe”.
Cea mai recentă iterație a căștii sale Quest întărește dorința companiei de a conduce pe așa-numitul metavers – lumi virtuale în care utilizatorii interacționează unii cu alții online.
Dar Meta a încercat, de asemenea, să calmeze frustrarea acționarilor cu privire la cele peste 10 miliarde de dolari pe an pe care le cheltuiește pentru a-și dezvolta ambițiile metaverse. A inițiat concedieri pe scară largă ca parte a unei campanii de reducere a costurilor pe care Zuckerberg a descris-o ca fiind „anul eficienței”.
Prețul acțiunilor Meta a sărit cu 2 la sută în primele tranzacții.
Grupul tehnologic vinde aproape 80% din toate căștile VR și AR, dar piața în sine este relativ mică în comparație cu smartphone-urile, PC-urile sau consolele de jocuri, cu mai puțin de 9 milioane de unități vândute anul trecut, potrivit IDC.
Unitatea Reality Labs a companiei, care include vânzările de căști, reprezintă puțin mai puțin de 2% din veniturile totale ale Meta, de 117 miliarde de dolari anul trecut.
Noul dispozitiv Meta este mai ușor, cu o rezoluție și o performanță îmbunătățite, determinate de un nou cip de calculator Qualcomm dedicat realității mixte. Se așteaptă ca Apple să folosească propriile cipuri personalizate pentru a-și alimenta dispozitivul.
Quest 3 va oferi caracteristici îmbunătățite de „trecere” – capacitatea de a comuta între lumea reală și spațiul virtual în timp ce purtați căștile, fără întreruperi și în culori. Quest 2 oferă doar filmări neclare ale lumii reale în alb și negru.
Cu toate acestea, Quest 3 nu pare să conțină capacitatea de a urmări mișcările ochilor, o funcție care se află în cea mai recentă cască VR de la Sony, care ajustează ecranul în funcție de locul în care se uită jucătorul.
Meta a explorat modalități de a-și dezvolta experiențele de realitate augmentată, inclusiv printr-un acord multianual cu start-up-ul Magic Leap.
Sursa – www.ft.com