Microsoft a dat vina pe un grup chinez de spionaj cibernetic pentru atacuri asupra software-ului său de server de poștă electronică.
Gigantul tehnologic a declarat că hackerii aparțin unui grup susținut de stat, care era un „actor foarte calificat și sofisticat”.
Într-o postare pe blog, Microsoft a spus că, campania de hacking a folosit patru vulnerabilități nedetectate anterior în diferite versiuni ale software-ului.
Defectele de securitate le-au permis hackerilor să jefuiască de la distanță căsuțele de e-mail.
Centrul de informații pentru amenințări al Microsoft a atribuit atacurile cu „încredere ridicată” Hafnium, un grup considerat a fi sponsorizat de stat și care funcționează din China.
Acesta și-a bazat concluzia pe „victimologie, tactici și proceduri observate”.
Microsoft a declarat că Hafnium vizează cercetătorii în boli infecțioase, firmele de avocatură, instituțiile de învățământ superior și contractorii de apărare.
Au fost, de asemenea, vizate grupurile de reflecție politice și grupurile neguvernamentale.
Aceasta este a opta oară în ultimele 12 luni când Microsoft a dezvăluit public grupuri de state naționale care vizează instituții critice pentru societatea civilă.
Deși Hafnium are sediul în China, își desfășoară operațiunile în principal de la servere private virtuale închiriate din SUA, a spus Microsoft.
În mod separat, Microsoft a declarat că a observat că Hafnium interacționează cu utilizatorii suitei Office 365.
Compania a lansat actualizări de software destinate soluționării vulnerabilităților din software-ul său.
Microsoft a declarat că atacul nu are nicio legătură cu atacul SolarWinds, care a lovit agențiile guvernamentale americane la sfârșitul anului trecut.
În timp ce multe firme de tehnologie din SUA au avut o relație tumultuoasă cu guvernul chinez, Microsoft a menținut o prezență continentală din 1992.
Spre deosebire de Facebook și Twitter, platforma de socializare Microsoft orientată spre afaceri, LinkedIn, este încă accesibilă în China.
La fel este și motorul său de căutare Bing, deși Baidu, cultivat local, domină piața de căutare.
Compania conduce, de asemenea, un centru pentru cercetarea inteligenței artificiale în China.