Pentru Netflix, creșterea ar putea veni cu prețul prestigiului.
Serviciul de streaming se află sub presiune pentru a-și extinde baza de abonați, menținând în același timp costurile scăzute. Adăugarea unui nivel de abonament publicitar mai ieftin de 6,99 dolari pe lună și intensificarea eforturilor de a lua măsuri împotriva partajării parolelor ar trebui să facă acest lucru.
Dar acestea nu sunt genul de mișcări care să îndrăgească o companie pentru clienții săi sau să conducă zeitgeistul și să câștige Oscaruri. Nici închiderea unei afaceri de DVD-uri prin corespondență ale cărei venituri s-au înjumătățit anul trecut.
Netflix este întotdeauna primul care începe sezonul de câștiguri tehnologice, dând adesea tonul pentru companiile orientate spre consumatori. Anul trecut, în această perioadă, a anunțat prima scădere a numărului de abonați din ultimul deceniu, declanșând o scădere bruscă a prețului acțiunilor. Anul acesta pare mai stabilă, deși marjele și previziunile privind veniturile rămân sub așteptări.
În primul trimestru, compania a adăugat 1,75 milioane de abonați net. Ajută faptul că rivali precum Disney au fost forțați să accepte că un conținut de streaming scump necesită prețuri mai mari la abonament. HBO Max tocmai a furnizat un autogol prin numirea serviciului său de streaming Max, renunțând la singura parte a numelui său care este asociată cu emisiuni populare.
Cu toate acestea, veniturile în creștere cu mai puțin de 4% pentru primele trei luni ale anului nu se potrivește cu o acțiune de creștere, chiar dacă este mai bună decât creșterea de sub 2% raportată la sfârșitul anului trecut. Netflix le cere investitorilor să fie răbdători și să aștepte al treilea trimestru pentru a vedea impactul schimbărilor, în timp ce îi tentează cu promisiuni de creștere a fluxului de numerar liber și de răscumpărări de acțiuni care vor urma.
Face eforturi serioase pentru a reduce costurile. Obligațiile totale de conținut de streaming, adică ceea ce Netflix intenționează să cheltuiască pe conținut, au scăzut de la un punct maxim de peste 23 miliarde de dolari în 2021 la 21,5 miliarde de dolari. Continuarea de a face emisiuni de întâlniri cu mai multe episoade, cum ar fi Love is Blind, în loc de filme scumpe, poate că nu va câștiga premii strălucitoare pentru companie, dar va face ca aceste cifre să scadă și mai mult.
Dacă sunteți abonat și doriți să primiți alerte atunci când sunt publicate articolele Lex, trebuie doar să faceți clic pe butonul „Add to myFT”, care apare în partea de sus a acestei pagini, deasupra titlului.
Sursa – www.ft.com