Noua Auris 1,4 Diesel de la Toyota, vândută în România cu minim 16.450 de euro

Cea mai nouă şi stilizată versiune din gama Toyota a ajuns în showroom-urile din România. Noua Auris a ieşit de pe linia de producţie a constructorilor auto niponi şi este vândută pe plan local de către importatorul Toyota România în cinci versiuni de motorizări şi echipare: 1,3 litri şi 99 CP, 1,4 litri şi 90 CP, 1,6 litri şi 132 CP, 1,8 litri şi 148 CP şi 2 litri şi 126 CP.

De departe, una dintre versiunile cele mai potrivite este Auris 1,4 L D – 4D, un autoturism de 90 CP, alimentat cu motorină.

La finalul unei călătorii de 600 de kilometri, şoferul poate sta liniştit pentru alţi 600 de lilometri, dacă nu mai mulţi, deoarece indicatorul de combustibil este abia la jumătatea cursei.

În plus, dotările standard pe care ţi le oferă noua Toyota Auris, în orice variantă de motorizare, ‘striveşte’ fără menajamente zgărcenia de tip francez aplicată pe modelele constructorului de la Mioveni.

Deşi modelul 1,4 de la Toyota este un diesel, socotit, în general, leneş, noua Auris se impune în faţa multor motorizări pe benzină, atunci când vine vorba despre demaraj sau o depăşire în lung de linie.

Toyota Auris 1,4 Diesel vine cu o putere de 90 de cai, dar şi cu un consum de zile mari în toate condiţiile de rulaj: urban – maxim 5,8 l/100 km, extraurban – cel mult 4,3 litri/100 km şi mixt – între 4,6 şi 4,8 litri/100 km.

La o testare în condiţii mixte, dar pe o distanţă considerabilă în afara oraşului, noua Toyota Auris 1,4 a reuşit un scor mixt de 5,2 litri/100 km, cu puţin peste maximul din cartea tehnică.

La capitolul confort şi siguranţă, maşina excelează, iar lista de dotări de nivel mediu este generoasă: de la aer condiţionat automat, la airbaguri în toate colţurile posibile şi imposibile, până la un bord elegant, complet din punct de vedere al valorii informaţiilor şi asigurând spaţiu mai mult decât suficient pentru restul pasagerilor.

Capacitatea portbagajului nu este lăsată de izbelişte, acesta punând la dispoziţie 350 de litri, suficienţi pentru un concediu fără grija lipsei de spaţiu.

Considerată o ‘altfel de Corolla’, Toyota Auris dă senzaţia celui de la volan că manevrează o maşină de curse. Secţiunea consolei iese în evidenţă cu un schimbător de viteze stilizat şi extrem de uşor de manevrat.

Pentru cei pentru care viziunea drumului se află în plan plan, maşina este ideală, oferind o poziţie înaltă la volan. Aceia care tânjesc, însă, după comoditatea unui bolid de curse, varianta scaunului mai înalt nu este cea mai potrivită alegere, dar ajustarea se poate face mecanic din accesoriile din zona scaunului.

Propulsorul şi cutia manuală cu şase rapoarte fac din Auris una dintre maşinile cu care te acomodezi extrem de repede.
În ceea ce priveşte ţinuta de drum, Toyota Auris stă extrem de bine, eleganţa fiind cuvântul de ordine pentru constructorii japonezi la acest model.

Pe lista datelor tehnice mai regăsim performanţele privind accelaraţia de la 0 la 100 de km, care se face în cel mult 11,9 secunde, în condiţiile în care vorbim despre o caroserie de tip hatchback de 4,22 metri lungime, 1,76 metri lăţime şi 1,51 înălţime.

Noua Toyota Auris a primit numărul maxim de stele la Euro NCAP, datorită structurii puternice care nu permite deformarea cabinei, dar şi echipării cu nouă airbaguri în versiune standard.

În România, versiunea restilizată a modelului Auris se vinde la preţuri începând cu 13.950 (pentru modelul 1.3, versiunea Terra) şi se opresc la 21.750 euro, în cazul modelului Diesel 2.0 litri, disponibil numai la comandă.
În variantă medie, noua Auris de 1,4 costă de la 15.645 euro (echiparea Terra) până la 18.630 euro (pentru Luna M/M, disponibilă numai la comandă).

Toate preţurile conţin TVA, iar maşinile comercializate de către Toyota au garanţie cinci ani sau 160.000 de kilometri.

Noua Auris a fost prezentată, în premieră, în România, la sfârşitul lunii martie 2010, fiind conceput şi construit de către Toyota în Europa.

La începutul lunii martie, importatorul local şi-a anunţat participarea în Programul ‘Rabla 2010’ cu toate modelele din gamă, lansând, în acelaşi timp oferte avantajoase pentru Yaris, Auris, Avensis, Corolla şi Aygo.

Din gama Auris, Toyota iese pe piaţă cu modelul 1,33, versiunea Terra, ce dezvoltă 101 CP, disponibilă la preţul de 8.949 euro (cu TVA), modelul fiind dotat cu aer condiţionat, computer de bord, indicator de schimbare optimă a treptelor de viteză, volan reglabil în înălţime şi adâncime, radio CD şi MP3 cu patru boxe, airbag-uri frontale şi laterale.
Toyota România este importatorul pe plan local al mărcilor Toyota şi Lexus.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata