- Planuri de extindere în toate orașele importante din țară
Cu toate că trecerea la economia de piață a însemnat pentru Nufărul deschiderea pieței pentru competiție, aceasta deține cea mai mare cotă de piață, de 60-65% potrivit propriilor estimări. Stroescu susține că societatea pe care o conduce a pierdut în principal sectorul întreprinderilor de stat, precum Armata, spitalele, pentru că acolo contractele se acordă pe bază de licitație și se câștigă pe baza prețului, nu a calității. Acum clientela Nufărul este formată în cea mai mare parte din populație, cam 95%, iar restul diverse firme prestigioase. Acesta susține că multe contracte se câștigă prin înțelegeri oneroase și datorită posibilității de majorare a prețurilor după câștigarea licitațiilor, astfel că a avut de nenumărate ori surpriza ca micii câștigători ai licitațiilor să utilizeze apoi serviciile societății Nufărul, ei fiind doar intermediari.
„Noi respectăm întru totul procesul tehnologic. La ora actuală unitățile de spălat și curățat s-au împărțit în două: unitățile de tip mall și unitățile de tip Nufărul, care sunt puține chiar și în străinătate. Din cauza recesiunii economice s-a încercat o simplificare a procesului tehnologic, astfel că serviciile la unitățile de tip mall sunt mai ieftine pentru că nu au părți din tehnologie”, susține Stroescu.
Potrivit directorului societății Nufărul, serviciile de spălat și curățat contribuie cu 70% la realizarea cifrei de afaceri, iar restul vine din activitatea de comerț sau din activitatea imobiliară. Acesta spune că Nufărul realizează importuri din China, vinde produse proprii dar și produse de nișă, precum apa minerală ambalată în recipiente de sticlă și nu la pet.
Cum cea mai mare parte din afacere este realizată din activitatea de bază, respectiv serviciile de spălat și curățat, Dan George Stroescu afirmă că ținta Nufărul este să se extindă în toate orașe mari din țară. Problema principală o constituie accesul la suprafețe de teren, la prețuri rezonabile, dar și la spații aflate la parterul blocurilor. Nufărul are nevoie de spații de cel puțin 100 de metri pătrați pentru o microunitate, unde se poate și curăța și spăla, iar pentru un centru, unde se face doar recepția rufelor este nevoie de 50 de metri pătrați. Pentru o unitate mare este nevoie de cel puțin 500 de metri pătrați.
Stroescu consideră că pentru a realiza acest plan de extindere este nevoie de 10 ani dar și de 10 milioane de euro, bani pe care vrea să îi strângă din fonduri ale companiei sau din majorări de capital.
Nufărul a încercat să pătrundă și în mall-uri, dar nivelul chiriilor a fost considerat de conducerea companiei ca fiind prea mare. În plus, pentru a fi mai aproape de clienți, compania va încerca să pună accent pe serviciul de colectare și livrare la domiciliu, cu transport gratuit.
Potrivit directorului general al companiei, toate măsurile luate vor fi corelate cu măsurile luate de guvern pentru impulsionarea economiei, reducerea parafiscalității împovărătoare, și implicit creșterea nivelului de trai al populației.
Potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, Nufărul a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 12.669.206 de lei și a obținut un profit net de 666.716 de lei. Nufărul are în prezent 100 de unități și 300 de angajați. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)