Poșta Română încheie parteneriate pentru servicii financiare și extindere
Negocieri avansate cu o bancă pentru servicii la ghișeu
Poșta Română se află în discuții avansate cu o instituție bancară, având ca scop introducerea de servicii financiar-bancare la ghișeu. Directorul general al companiei, Alexandru Petrescu, a declarat într-un interviu că acest demers vizează crearea unui portofoliu de servicii adaptat nevoilor clienților care frecventează oficiile poștale.
„Ne propunem să oferim conturi curente, carduri de credit și împrumuturi mici, printre alte produse financiare. Aceste inițiative sunt menite să contribuie la creșterea gradului de bancarizare din România”, a explicat Petrescu. El estimează că în următoarele 30 de zile va fi selectată instituția financiară parteneră.
Proiecte noi: brokeraj și francizare
Pe lângă serviciile financiare, Poșta Română explorează oportunități în domeniul brokerajului. Compania a depus recent documentația necesară pentru obținerea avizului din partea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) pentru a deveni un broker important pe piața asigurărilor din România.
„Ne concentrăm pe asigurările obligatorii și suntem aproape să lansăm un sistem de francizare a serviciilor poștale. Discutăm cu retaileri locali despre deschiderea unor oficii poștale integrate în magazinele tip ‘convenience store'”, a adăugat directorul Poștei Române.
Extinderea internațională și perspectivele financiare
Petrescu nu exclude posibilitatea extinderii activităților Poștei Române peste granițele țării, menționând existența unui proiect care vizează stabilirea unei prezențe internaționale.
Referitor la performanțele financiare ale companiei, directorul estimează că Poșa Română va finaliza anul 2023 cu profit operațional consolidat și o orientare mai bună către clienți. De asemenea, el sugerează că listarea la bursă ar putea fi o opțiune viabilă după finalizarea procesului de privatizare.
„Continuăm să fim profitabili operațional și ne îndreptăm spre o listare publică care ar putea valorifica investițiile realizate”, a concluzionat Petrescu.
Contextul actual al companiei
Poșta Română este lider pe piața serviciilor poștești din România, generând anual venituri ce depăsesc 1,2 miliarde lei printr-o rețea națională formată din 5.693 unitățile poştale. Compania are aproximativ 27.500 angajați și procesează sute de milioane de trimiteri anuale pentru un număr semnificativ de beneficiari ai sistemelor sociale românești.
Statul român controlează 75% din acțiunile CNPR prin Ministerul Societatii Informaţionale (MSI), restul fiind detinut de Fondul Proprietatea.